Anders7500 skrev:
Tak for svaret, men jeg har ikke et gevindskæresæt
Hvorfor skriver du om gevindskæresæt?
Den passive ende glider på røret, og låses med en lille vippe, præcis det samme system som dem i dit link. Hvor længe tror du at hullerne i aluminiumsskinnen holder til belastningen?
Jeg ville bestemt gå efter modellen med en stålskinne.
Citat:
og de har ikke en flad side til at rette ind efter.
For at bruge den type du selv linker til, skal du have et fladt bord at stille dem på. For at bruge dem Agerbundsen linker til skal du have et fladt bord at lægge emnet på, hvorefter de spændes på oppefra. Hvor er forskellen? I øvrigt har de en flad side, de kan stå på, den er bare ikke så bred.
Citat:
Plus Harald Nyborg tager 100kr for én uden rør, hvilket allerede er dyrere end en firpak med porto fra England.
Ja, og hvis du kun skal kunne spænde over max. 60 cm er der ingen grund til at købe ind til at kunne spænde en dør sammen.
Citat:
Også er stålrør (og støbejern som dem jeg har linket til også laves i) rigtigt tunge, aluminiums stænger vejer meget lidt og giver god strukturel support.
Vægten er et udtryk for kvaliteten. Skal du have noget der er rigtigt stabilt, så tag et kig på
http://dorchdanola-netbutik.dk/category/doertvinger-281/. Der kan du både finde rigtige dørtvinger og løse ender til montering på rør. Men som med alt værktøj, så koster kvalitet.