boegemusen skrev:
I bund og grund tror jeg vi alle er enige om hvad forum er og kan , filmen knækker bare lidt når nogen siger : brug det værktøj , den patron eller gør sådan .. i stedet for at sige JEG bruger den og den patron og den virker for MIG osv.
Hvis nogen så har købt udstyr som erfaringsmæssigt kan være desideret farligt at bruge ( feks. en patron der spændes med to stænger og man "kører baglæns" ) så er det MIN mening at man advarer i stedet for bare at sige "køb en patron til 2000 kr", det er da ærligt talt ikke motiverende
indlægget har desværre ikke ret meget med tråden at gøre , men debatten gik jo lidt omkring negativ/positiv respons på de forskellige medier
Vh,Jan
Der vil jeg sige, at det virker totalt ubrugeligt når folk skamroser et produkt, f.ex. en patron eller et bestemt mærke drejejern uden nogensinde at have prøvet andre modeller.
Det svarer for mig til, at en eller anden på et skovhuggerforum skriver at Makita bare er det bedste motorsavmærke, fordi det er den første og eneste sav de har ejet.
( Enhver professionel ved at Makita er noget argt l..., som dør efter kort tids brug).
Personlig kan jeg være ligeglad, da jeg alligevel ikke køber værktøj, men hvis jeg skulle, ville jeg nok foretrække at læse indlæg fra folk, som har erfaring med flere produkter og kan sætte deres pro et contra sider op mod hinanden.
Eller er det en for elitær indstilling for et hobbyforum?
Jeg bruger meget tid på et Amerikansk forum for professionelle træklatrere.
Hvis vi laver en fejl under vores arbejde, får vi ikke bare en stump træ i hovedet, vi falder ned og dør, så der er folk extremt opmærksomme på ikke at rose et produkt, medmindre de er 100% inde i det og de konkurrerende produkter, det kan sammenlignes med.