Robin,
Der kan sgu ikke være meget træ i en Ferrari - spritny eller ej. Og en Ferrari med jydekrog er nok ikke liiiiiige det? Min Skoda Yeti passer mig så godt at da jeg sådan fik lysten til at skifte den ud da den var fem år gammel, kunne jeg lisssom ikke finde noget jeg syntes var bedre til mit behov.
Med hensyn til patroner, så er der i bund og grund to slags: Vicmark og ders kloner med svalehalebakker og Oneways Stronghold og Talon, som har en hel speciel bakkeform.
Begge typer kan bruges, men der er begrænsninger, som man SKAL være klar over ellers går det galt. Der er ingen kloner af Stronghold, da der var patent på formen, og den en nok dyrere at fremstille.
Under diverse demonstrationer, ser man tit at svalehalepatroner giver slip - hovedsagelig fordi tappen ikke passer godt nok i diameteren og at de bliver brugt til vådt frønnet træ.
Der er ikke nogen kvalitetsforskel på Vicmarc eller Oneway, men der er kloner som ikke havde bakkerne til at være koncentriske med gevindet til drivspindelen. Der er også historier om kloner med skruer, som knækker eller bøjer.
Min hele indstilling er: Køb det bedste du har råd til, så holder det nok i længden.
Der er nok ikke nogen tvivl om at jeg foretrækker Oneway, men det betyder ikke at det er det eneste. Du kan foriøvrigt se min detaljerede mening her:
viewtopic.php?f=6&t=6204