Hej Peter,
Føler du dig ikke sommetider en smule usikker på om klodsen bliver hængende når du tager så (tilsyneladende) voldsomme spåner. jeg forstår ikke helt formålet, men du har jo sikkert en ide med det.
At du kan sætte bænken i stå, er vel ikke unaturligt, men som du beskriver det ovenfor, lyder det stadig som om du ikke får maximalt moment ud af bænken/frekvensomformeren.:
Union bænken har:
Spindle speeds (4)
425,790
1330,2250rpmMotor power 1 hp (.75kw)
Min Myford ML8 har:
1 Hk med trekant/stjerne
Sættes motoren til Trekant er AMPEREINDSTILLINGEN (Motorens normalstrøm) 3,5 A
Sættes motoren til Stjerne er AMPEREINDSTILLINGEN 2,0AmpereMin bænk har, ved 50Hz = NORMAL frekvens:
740, 1140, 1780 og 2850 O/min.
Jeg bruger næsten udelukkende indstilling 1140 O/min ved 50 Hz, og har så indstillet frekvensomformeren til max 80Hz som så svarer til næste gear med o/min på 1780 o/min.
frekvensomformeren er endvidere indstillet til min o/min = 0 for at kunne anvende "kontrolleret acceleration" som giver starten fra 0 til f.eks 50Hz 4 sekunder, så der ikke forekommer bratte ryk i træet.
Dette vil, alt andet lige betyde at du burde kunne kontrollere indstillingerne på frekvensomformeren, og primært kontrollere TO ting:
1: Er frekvensomformeren sat til 3 x 220V er motorens normstrøm
3,5 A, hvorimod hvis den er stillet til 3 x 380V er motorens normstrøm
2,0A2: Er frekvensomformeren indstillet til 50Hz (max) - svarer dette til at du bruger bænken som før den fik frekvensomformer, og må skifte gear som før.
Indstilles frekvensomformeren f.eks til at dække området 0-80 Hz betyder det i prakcis at du så dækker "2 gear", men kan bevare max moment ved at lade remmen sidde på det laveste.
Lad være med at rode med dette selv, men spørg de mennesker som har lavet den til dig.
(husk på, maskinen er "født" med en 1 hk motor (3 x 380 V), så der var masser af trækkraft, og med samme størrelse motor sat til 3 x 220V reducerer momentet med ca. 30% (sådan ca.)