|
Hej Victor! Jeg har spekuleret på, hvordan du kan måle om dit gevind er 1"x8 eller M33x3,5. Jeg går ud fra, at planskiven kan skrues på spindlen uden problemer, og d.v.s. at de to gevind er ens. 1" gevindet er 21,34 mm indvendigt, mens M33 gevindet er 28,45 mm, d.v.s. diameteren på det hul med gevind, som du kan kigge igennem på planskive. Nu laver du en pap-strimmel, som er 28 mm bred og prøver om den kan føres ind i hullet, hvis det lykkes, da er din bænk med M33 gevind, og alt er godt. Hvis ikke, prøv da med en strimmel på 21 mm, og hvis den passer, er gevindet 1"x8. som en ekstra kontrol kan du måle afstanden mellem toppene på gevindet på bænken, men det er sværere, afstanden mellem gevindtoppene skal for 1" x8 være 3,175 mm og for M33 3,5 mm, du kan se om toppene passer ved 3,5-7,0-10,5 og 14 mm. Sodavandskapslen er 32,5 mm udvendigt, så det er næsten 33 mm, den kan bruges til sammenligning, men sodavandsgevind passer næppe på en drejebænk. Du skriver, at trædrejebænke ikke er KESA speciale. Hvis de bruger den undskyldning, så skulle de ikke sælge dem, sælgeren er forpligtiget til at kende til sine produkter. Med hensyn til jumbo-bakker, så skal du være opmærksom på, at din bænk kun har en drejediameter på 254 mm, og det er absolut maksimum, jumbo-bakkerne fra Carsten er 260 mm når de er spændt sammen, det tolker jeg som minste diameter, så de kan ikke være på din bænk. Du skal ikke fortvivle af den grund, der har været en anvisning på at lave dem selv i forum, men jeg kunne ikke finde tråden. Bortset fra dette så er Centrerer Patron BarrAcuda 4"+4 en udmærket patron, som dækker et bredt anvendelsesområde på grund af de mange forskellige bakker. Jeg har selv en. Skulle du vælge denne, vil jeg anbefale, at du køber et par fiberskiver svarende til det gevind, som du finder frem til, de koster 15 kr/stk En sidste bemærkning: Det kommer ikke mig ved, men jeg tror du efterhånden har grej nok til at starte med, begynd at dreje, så finder du ud af hvad du "absolut ikke kan undvære". Hilsen Erling
|