www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 06 aug 2026, 23:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fjelsø, Vesthimmerland
Jeg skal først rigtigt i gang med at dreje nu, for nu er værkstedet ved at være færdigt :D
Jeg har inddraget et hjørne af vores lade (hvor jeg også har værksted til vores 2 ældre biler samt mine 2 MEGET ældre traktorer (1958 og 1962), hvor jeg nu har bygget et isoleret værksted på ca. 15 kvm., det kunne måske have været større, men jeg har jo det større værksted uden for dette.
Jeg har fået drejebænkene, slibemaskiner, bord m.m. ind og monteret, så nu mangler jeg det sidste med nogle hylder o.s.v., så det skal nok blive godt.
Jeg har for øvrigt sat en spånsuger udenfor værkstedet og skåret hul til røret i væggen, så skal jeg ikke høre på den.
I mit "auto/traktorværksted" har jeg en autoradio monteret oppe på et skab, derfra har jeg så også trukket ledninger ind til træværkstedet, hvor jeg så har monteret 2 autohøjttalere fast i væggen, så giver de en god lyd og fylder intet ;)
Ps.: Der står "drejebænkene", jeg har også en mindre, gammel og lidt slidt model, den har også fået lov at stå derinde, ihvertfald ind til videre.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Kai Ingemann

Der står Axminster AWVSWL 1200 på min drejebænk :-)
https://www.facebook.com/kai.i.kristiansen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Velkommen til. dejligt at der kommer folk til. jeg glæder mig til at se hvad der kommer fra bænkene hen ad vejen, og husk : uden billeder/foto er det aldrig sket.

Du få dig et dejligt værksted ser det ud til.

God fornøjelse fremover

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Velkommen til :) det ser meget lækkert ud ! og godt at høre du har plads til at udvide :) det har det med gribe om sig, det med drejningen..

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Velkommen til Hr. Ingemann.
Det ser ud til at være et fint værksted du har fået snedkereret sammen. Du skriver om et kursus et andet sted på forum, du og din kone har været på - hvor var det henne, og hvad og hvem og hvorlænge :?: ;) ;) fortæl lidt om det.
Så mangler vi bare lige at der er mange spåner på gulvet næste gang du sender billeder med :D

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Det ser ud til at være et fint værksted du har fået snedkereret sammen. Du skriver om et kursus et andet sted på forum, du og din kone har været på - hvor var det henne, og hvad og hvem og hvorlænge :?: ;) ;) fortæl lidt om det.

Det var i Grevinge på Sjælland i 2004, lige før vi "emigrerede" hertil :D
Katja gik dengang på lærerseminariet, så det var i den forbindelse, jeg tog så med og betalte bare selv for det, og så fik jeg faktisk blod på tanden.
Det var hos en, som hedder Jørgen Nordskov, og det var bare et weekendkursus, så nu skal jeg først til at se, om jeg egentlig kan huske noget (jo jeg kan godt :lol: ), og så skal jeg jo først for alvor til at lære det nu.
I første omgang har jeg selv en masse træ liggende, som er fældet her på ejendommen, bl.a har vi mange døde elmetræer, og jeg ved godt, at det er hårdt som bare fa....
Vi prøver selv at plante lidt "mini" skov ude i den bagerste ende af vores mark (9 tdr.) ved at flytte en masse små træer (nyskud) derud, både herhjemmefra og nogle, vi har fået forærende af naboer. Nogle af dem går nok til, men det er til gengæld gratis for os.

En af mine (blandt mange andre) virkelig svage sider ;) , er for øvrigt det med at kende forskel på forskellige træsorter, så måske der engang kommer en tråd om sådan noget. Jeg kender godt nok lige de mest gængse og lettest genkendelige.

Kai Ingemann

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Hej Kai Ingemann, og velkommen på forum.

Det ser ud om et fint værksted du har fået lavet.
Jeg kan se vi ikke bor så langt fra hinanden, så det er da muligt for os at mødes og
udveksle ideer og viden.

Jeg pusler selv med at så og plante træer. Efter sådan et godt år med kogler og olden,
er det jo muligt at så mange træer selv.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Hej Kaj Petersen.

Det kan vi nok sagtens finde ud af en gang.
Jeg kommer af og til gennem Hvornum med bus, da jeg af og til afløser på den rute, så jeg ved da, hvor det ligger :lol:

Kai Ingemann

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]