www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 09 aug 2026, 22:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønde, Djursland
Der er "Candas flyvende skovhuggere" i fjereneren, Super super sejt. :D :D :D :D :D

Anders Bremer - http://www.andersbremer.dk
Medlem af klubben NOVA DVR XP
Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Helt ærligt, så er jeg ikke imponeret.
Deres sikkerhedsniveau er rystende dårligt og de teknikker, de bruger, gik af mode for 5-10 år siden.
Al det der med at mosle op af et træ med stigsporer og mastegjord hører fortiden til.
Idag skyder man en line op , render op af den og tager toppen af. Så rapeller man ned, mens man afgrener træet.

Desuden var det SÅ overdramatiseret for at tækkes tv seerne, at det var uudholdeligt at høre på.
For folk i branchen er det bare" busines as usual" men det skal absolut blæses op til at være mere spændende end 1ste verdenskrig, for at få seere.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Jeg kan høre en video på vej :) var det ikke noget med et reality show :) :mrgreen:

jeg er noget enig, den med skovhuggerne er lige lovlig meget.. men det er jo et forsøg på at følge op på den med krabbefiskerne..

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Enig - det er slet ikke det - jeg synes bare er at det er super fedt at de i det hele taget viser det.
Det er jo ikke hver dag de sender programmer med mine interesse. 8-) 8-)

Men Stig, jeg ville da også blive skuffet hvis det havde imponeret dig :D :D :D, du må tage det som en tur ned af memory lane gamle dreng :D :D :D , jeg synes nu også selv at det så lidt oldschool ud da programmet kom ordentlig igang. Det var i starten af programmet at jeg skrev indlægget ;)
Den med helikopterne havde jeg dog ikke lige set før live, kun hørt om. At se det i HD var kun en plusoplevelse for mig.

Skid nu være med det, store træer der vælter er altid super øjeguf for mig. :D :D :D

Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Det var mest den der speaker med den New Zealandske accent, der gik mig på.
" If this giant log falls the wrong way, it might crush the loggers", ja mon ikke, men det gælder jo for filen ethvert træ der fældes.
På et tidspunkt, da en af dem skulle lave en travers fra et træ til et andet: " this is the moment of truth for whoever( jeg kan ikke huske navnet) when he releases his lanyard"
Bullshit, han hænger stadig i sin topsikring, det er den han skal svinge i. At tage mastegjorden af, er ikke farligere end at trække vejret.
Selvfølgeligt er standing stem logging farligt, men ikke farligere end hvad Allan og jeg foretager os hver uge.

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Grindsted
Hej Stig

Jeg ville da godt se en vidio der viser hvordan du/de gør, der er lige fældet 3 store egetrær 70-50 cm hos min nabo til baghaven , det tog en hel dag med manskabskurv og det hele, det kunne se ud til at i vil kunne gøre på den halve tid.

MH
eljensen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Sommetider er det hurtigere med lift/mandskabskurv, men en hurtig klatrer kan ofte slå liften.
jeg kørte parløb med et liftsjak i Dragør i sidste uge. Store popler, som skulle pilles ned.
Der gik lidt sport i det for mig, så jeg tog 3 træer på den tid liftsjakket brugte til 2.
Det fik de også lov at høre for!

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Jeg kan forestille mig de fik at høre for det hehehe... Kender det fra når vi nogen gange har leget med stillads, når jeg og en makker er hurtigere en dem der skal forestille at være proffer .. så får de også at høre for det..

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Det var en flot klar morgen, og jeg nåede toppen i det første træ, lige som solen stod op over øresund og broen.................superflot.
5 minutter efter bragede toppen til jorden.

Bedre måde kan jeg ikke finde at starte en dag på!

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Det er det jeg ikke kan forstå, du kunne jo ligeså godt have været i den film :D :D :D :D :D Sceneriet er jo smukt nok ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]