Hej alle trædrejnings-entusiaster og andet godt folk!
Nu har jeg endelig taget mig sammen, til at blive medlem af forummet og samtidig oprette mit første indlæg.
Uden alt for meget omsvøb, så er jeg på udkig efter en drejebænk. Jeg har aldrig drejet før og ej heller kender jeg nogen med en bænk, så jeg er for så vidt helt grøn i faget. Der er dog en indre "makkerøv" gemt i mig, og med en forkærlighed for træ og snitning, har jeg alligevel en, skulle jeg mene, smule forståelse for håndværket. Efter flere måneders opsparing af SU'en har jeg nu skrabet lidt penge til side, som er mærket til en maskine.
Jeg har kigget på den blå avis samt de gule sider - og det eneste jeg har fundet ud af er, at det er en jungle! Forskellige modeller, mærker, størrelser, udstyr, slidtage etc. Ja... det føles jo næsten lige så svært som at skulle købe en bil. Jeg vil derfor høre om i kan hjælpe mig, måske har i selv været på førnævnte sider og lige ved, hvad for en der er god - eller måske har i bare nogle gode råd, jeg kan tage med på vejen. Alt modtages med kyshånd!
Jeg har et budget på max 3000 (til drejebænken) Mine behov er at skal kunne dreje på langs(lysestager/baseball bat) men samtidig skal jeg også kunne dreje skåle/lampeskærme.
Spørg og kommenter gerne! Håber ikke lignende tråd har været oprettet alt for mange gange, så i er ved at være træt af at høre på os grønskollinger.
Drejede hilsner
Andreas Aslan fra Århus N