Xang, det er bestemt flot lavet. Jeg ville synes det var en flot skulptur at stille i en rundkørsel i stedet for en stor klump granit. Men ville jeg køre væk fra vejen for at se den? Bestemt ikke. Kunst er subjektiv, dvs. en mands skønhed kan være en anden mands byld i bagdelen, ikke alle kan lide det samme og hvis det ikke rører noget inden i den der oplever det så er det ikke kunst for vedkommende.
Æstetik er en oldgammel diskussion og jeg tvivler på at vi kan finde en afgørende definition på den her. Jeg har set glæden i øjnene på mennesker der har fået en Kahler vase eller en George Jensen lysholder, de oplever at være en del af en kultur og det har skabt en glæde for dem der kun kan tilskrives kunst, selvom jeg aldrig ville eje hverken den ene eller den anden, og anser det for dårlig smag og så langt fra kunst som en æstetisk genstand kan komme, så til hver man sit. Hvor mange vil kalde Uwe Max Jensen en kunstner for kun at skide på AroS' toilet i en uge? Eller for at bringe sit eget pis i kog (bogstaveligt talt)? Ikke mange, men han oplever det anderledes og der er nogen der får mere ud af det end blot et foragtet grin. Stærkt lugtende subjektiv kunst.
Stig, Fracesco er en katolsk helgen fra det 12. åhundrede. Men jeg må indrømme at DenKedelige har ret, det er ikke hans udtalelse men derimod en af den benævnte amerikanske advokat. Det ændrer imidlertid ikke på ordene.
Men skal vi prøve at dreje tråden tilbage på sporet? Er der nogen der kender en der mangler en træmand eller en snedkerlærling?
Uden at give flere "halvbagte" råd så kan du prøve
http://www.ug.dk og kigge indenfor skov området, der er mange interessante erhverv at få under trækronerne, ved ikke om det er sådan noget du mener med "træmand".