|
Ikke fordi jeg synes, det er noget at prale med, men måske det vil minde andre om, hvad man ikke skal gøre.
I det, der er på vej til at blive mit værksted stod der en meterhøj stump gammel 10"x6" egestolpe ret op fra betongulvet. Jeg kunne ikke rigtig udnytte den eller indrette mig uden om, så den måtte desværre ned, og da den var kulsort og alle små og store sprækker fyldt med støv, skidt, lidt murpuds osv. så blev det min bajonetsav og et par billige klinger, der fik møgjobbet.
Det gode var, at der kom 4 terninger ud af det, der efter planen bliver til rustikke skåle til de søde mennesker, vi købte huset af. Og at der var en del søm, men ikke i savsnittene.
Det mindre gode var, at stolpen siden år 1900, hvor huset blev bygget har fået rigeligt med tjære. Og det direkte dumme var, at jeg ikke lige tog en støvmaske på for de der fire hurtige savsnit.
Så meget næseblod har jeg ikke haft siden en modstander nikkede mig en snudeskalle for snart 45 år siden. Og hovedpinen rumler lidt endnu her morgenen efter. Ege-smuld + tjære + støv er *ikke* nogen god cocktail for slimhinder.
VH, Lars Snotnæse
|