www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 15 aug 2026, 16:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
spånbunke

Geografisk sted: Horsens
Hej Alle.

I husker nok alle den tråd Hvor Stig (idioden med saven) på en ret grov måde kørte på Bjørn Andersen

Nu har Stig så åbenbart kedet sig så var det lige mig der skulle have en tur! og her er hans fine besked til mig! :arrow:

Hej Hr Karsten.

Jeg genlæste lige dit lille indlæg.
Så var det, jeg undrede mig over, hvad det er du har gjort for det her forum ( Ud over at komme med mavesure bemærkninger, hvilket jo altid er med til at hæve stemningen) som giver dig ret til , som relativt nyankommet, at brokke dig sådan.

Nu har jeg lige hygget mig med at gennemlæse alle dine inlæg ( Der findes faktisk stavehjælpsfunktioner på nettet, men det er selvfølgelig nemmere at lade folk selv hakke sig gennem alle fejlene).
Jeg har godt nok svært ved at se, hvad dit bidrag har været?
Det er stort set brok det hele.

Hvis jeg lige må parafrasere en kendt forhenværende Amerikansk præsidents inauguration speech: " Ask not what your forum can do for you, but rather what you can do for your forum".

Jeg har gennem årene uddelt ca 50 tons ( JA, det var HALVTREDS tons!) godt drejetræ gratis.
Jeg har skrevet hundreder af " hvordan gør man det" indlæg, som I nye medlemmer er enten for dovne eller for dumme til at kunne finde via søgefunktionen.
Jeg har holdt gratis kurser i drejning for medlemmerne og medvirket som dommer i drejeudstillinger, igen UB.
Jeg har været aktiv med kritik ( Som alle de, der kan tage konstruktiv kritik, uden at skulle have hjælp af en støttepædagog, har sat pris på) siden forums start.

Ikke desto mindre føler du tydeligvis, at du har ret til at kritisere mig.

Det er der vist kun en ting, jeg kan sige til:

"Go take a flying leap at a rolling do-nut"!

Spade!

Ikke særlig venlig hilsen

Stig Bredsgård

Det er tydeligt for mig at han ikke har læst Reglerne for forumet hvor der står!

Dette forum er skabt for at give amatøre og proffer mulighed for at dele deres viden om trædrejning. Der er plads til alle her...

der kommer sikkert flere informationer og rettelser efterhånden som jeg får tid til det.

Men Stig er åbenbart hævet over alt og alle fordi han er så perfekt og donere så meget træ!

Er det virkelig sådan det skal være at deltager her på forumet???

Go weekend!

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
Du kritiserer én af to kombattanter i et slagsmål,
som du ikke har forudsætninger for at forstå
(= kender ikke forhistorie og sammenhæng).

Nu lægger du så op til en ny konfrontation ved at lægge
en tilsyneladende privat PM/mail til dig op på forum!

Jeg er flintrende ligeglad med, hvad du mener om Stig
eller Stig mener om dig. Det har I PB/mail til.
Jeg behøver heller ikke forsvare Stig, det klarer han fint
og han vil garanteret helst have sig "hjælp" frabedt.

Er du utilfreds over hans tone PÅ FORUM, så klag til administrator.

Også jeg har fået meget godt træ af Stig, men jeg har først og
fremmest fået ærlig snak, ligefremme meldinger, rap over næsen
(senest i dag) og masser af *viden* i stedet for ammestuesnak.

Træet kunne jeg have undværet, men ikke hjælpen.

VH, Lars

spånbunke

Her er reglerne for forumet hvis nogle skulle hade glemt dem!
Titel: Retningslinjer og informationer

[ Indlægsinformation ]

NY INFORMATION!! 30 Jan. 2008

Dette forum er skabt for at give amatøre og proffer mulighed for at dele deres viden om trædrejning. Der er plads til alle her...

der kommer sikkert flere informationer og rettelser efterhånden som jeg får tid til det.

Hvis du har forslag ønsker eller andet er det bare at sige til så skal jeg gøre hvad jeg kan.

Forumet og alle elementer af det ligger på min private server derfor vil det altid være aktivt (bortset fra når min forbindelse er nede)

Brug det og spred det til alle dem du kender der kunne have interesse i trædrejning.

Brugernavne profiler mm. Jeg vil godt opfordre til at i bruger fulde navne som brugernavne og at i fylder informationer ind i jeres profiler, hjemmeside lokation lidt om jer selv hvor i bor og at i benytter billede i jeres profil.

Om at poste. Jeg vil godt bede om at man bruger sigende beskrivelser på de emner man opretter. Det gør det hele meget nemmere for os alle sammen. og husk brug masser masser af billeder. jeg har plads nok så i gir den bare gas. Billeder kan være op til 250k store.

Når i svarer på et indlæg vil jeg godt bede om at i ikke benytter Citer funktionen mere end højst nødvendigt. Det er forvirrende og unødvendigt at gentage det der allerede tidligere er skrevet i en tråd. Det er ikke et forbud bare en simpel opfordring til at gøre det nemmere for alle at overskue.

Rasmus

PS: Husk at læse det tekniske forum!! det er vigtigt.

Rasmus
Titel: generelt om svar og sprogbrug...

[ Indlægsinformation ]

Jeg vil godt på baggrund af en ikke så heldig del af en tråd opfordre til en ting!! Lad nu være med at rette på folk, deres valg af ord og sprogbrug med mindre det er det de beder om !! det her er et forum for ALLE!!

Jeg staver selv som en brækket arm og bruger en del engelse ord og udtryk. Hvis der er noget man ikke forstår må man heller end gerne bede om en forklaring så skal den nok komme.

Jeg har selv droppet mere end et forum fordi deltagerne havde mere travlt med at rette srog end snakke om trædrejning..

andet indhold...
Kritik.. kritik er meget meget velkommen!! det er hele ideen med dette forum men det skal holdes konstruktivt. Jeg gider ikke "den er grim du er dååååm, det er dårligt lavet"

Tilgengæld skal det her heller ikke være et rygklapper forum, hvis nogen poster billeder af noget til kritik og du ikke kan li et eller andet ved det så sig det! men BEGRUND det ellers bliver indlæget slettet...

Eks :
Flot skål du har lavet der, men jeg kan slet ikke li foden, der er noget ved der ikke passer ind i helhede, jeg ved ikke præcis hvad det er, måske er den for lille til min smag.

Hvis i bruger sarkasme eller ironi. så sørg for at det er tydeligt i gør det.. brug smilies og ord til at tydeliggøre det er ironisk eller sarkastisk..
Humor skal der være, men ikke så vi tramper på nogen.

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Nej, jeg har ikke lige kedet mig.
Jeg har haft familie boende og er først nået til at " Give dig en tur" nu.

Hvad er det lige du regnede med at opnå ved at lægge en PB som jeg har sendt til dig privat ud offentligt, andet end at fremstå som en tøsedreng.

Der går ingen skår af mig, fordi du offentliggør den.
Grunden til at jeg sendte den privat, var at et par medlemmer, som jeg har respekt for ( i modsætning til dig) bad om at tråden, hvor det her ellers er foregået, blev lukket.
Jeg synes måske nok, det virker lidt latterligt, at du på den ene side skriger op om regler og reglementer for god opførsel, og så på den anden lægger en privat besked ud offentligt, men dig om det.

Det var dig selv, der stak næsen frem med kritik af mig og forum. Iøvrigt den samme mavesure kritik, du fremførte i Facebook tråden.
Havde du regnet med at kunne hakke ud efter mig, og så ikke få noget retur?

Lidt naivt, ikke?

Bortset fra det, så står mit oprindelige spørgsmål stadig ubesvaret.

Iøvrigt, hvis vi skal ud i en større flame war, så tag i det mindste og skriv under dit navn. Det der internet "tough guy with an alias" halløj giver jeg ikke så meget for.

Ej heller den anden version, som i det her tilfælde ligger mere lige for " Chicken with an alias"

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Jeg burde nok slette den der " Idioten med saven" ting.

De nye medlemmer, som jo tilsyneladende alle hader mig, hvis man skal tro på Hr. Hornslet, har ingen anelse om hvor det stammer fra, og bruger det derfor i en nedsættende betydning.

Istedet for at slette det, vil jeg citere fra en gammel post, hvor jeg forklarer, hvorfor det opstod.

"Den med "idioten med saven" stammer fra vores spidslønstræf i Vordingborg.
Jeg var indkaldt til at skære den op, fordi jeg er professionel savfører.

Men da jeg også har en del drejeerfaring, blev jeg hele tiden spurgt om hvor det bedste snit lå.
På et tidspunkt sagde jeg så: "Spørg mig ikke, jeg er bare idioten med saven".
Gunnar syntes, det burde vore mit officielle motto, så det blev det. "

For resten, Hr. Hornslet, så var det så vidt jeg husker også uden beregning, at jeg mødte op og skar det store svin af en spidsløn i bidder. Den største spidsløn, jeg har haft sav i nogensinde, og der dukker stadig ting op, lavet i den. viewtopic.php?f=7&t=1237&p=14681&hilit=spidsl%C3%B8n+vordingborg#p14681
Der var også et fint trætræf i Boserup skov ved Roskilde, hvor 23 drejere mødte op og nød godt af det træ, jeg havde fået samlet.
Godt nok mod betaling, men betalingen svarede ikke nær til den forbrugte tid. viewtopic.php?f=7&t=1263&hilit=boserup
Det er bare altsammen ting, som Hr. Hornslet, som relativ nyankomment brokhoved, ikke kender til.

Så Hr, Horslet, igen: " Do not ask .......og så videre!"

Så mit oprindelige spørgsmål står endnu.

Hvad er det du har bidraget med, der giver dig ret til at kritisere forum og mig på den måde?

spånbunke

Ja så kedet stig sig igen! men det er åbenbare lovligt at opføre sig om en verdensklasse idiot når bare man donere noget træ og kritisere nogle indlæg!
men så er det jo sådan det er! Jeg står 100% ved at jeg syntes stig kik over stregen og jeg stak min næse frem og sagde min mening! men det er nok bare mig jeg vil heller stikke næsen frem end være brun om munden ved at have tungen helt ope i røven på stig!

Her er den sidste besked Stig sende til mig så i lige får den med!

ej Hr. Hornslet.
Det gik ikke lige som forventet, hva?
Nu er der 212 personer, som har set dit lille: " jeg vil gerne minde jer om reglerne, mens jeg selv bryder de fleste af dem" indlæg.
Hvor blev dog folkestormen mod den onde Stig Bredsgård af?
Tror du ikke bare du skulle tage og pakke sammen, og indse, at du har holdt på den forkerte hest.
Eller sagt på en anden måde, at det måske ikke var så smart at bakke op om den selvbestaltede drejeguru, som ikke kunne dreje for shit.
Som gennem de sidste år har lavet det ene " Se hvor klog jeg er" indlæg om snart sagt et hvilket som helst emne, og så måtte se dem pillet totalt fra hinanden af bl.a. undertegnede.
Manden, som hellere ville skrive det værste vrøvl, end ikke at skrive noget.
Hvis du er i tvivl om sandheden i det, så check "Den kedelige"'s tråd om den lille røde drejebænk.
Bjørn's ( Undskyld, jeg mente Hr. Andersen's) sidste indlæg er bare SÅ typisk for hele den komedie , han opførte, med bavl og digt.

Nu kan du jo så hygge dig med at sende denne PB ud i det offentlige forum, ligesom du gjorde med den sidste.

Det synes jeg faktisk at du skylder mig at gøre.

Med ( Denne gang) venlig hilsen

Stig Bredsgård

OG STIG DU SKAL IKKE SKRIVE MERE TIL MIG! FOR GIDDER IKKE SPILE MERE AF MIN TID PÅ DIG!

VH Karsten

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Skellingsted, Vestsjælland
Det ville nok klæde forum, hvis dette blev det sidste indlæg i denne tråd.

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Geografisk sted: 4160 Herlufmagle
Helt Enig med dig ErlingSJ. Så Div. Admin bør nok træde i karakter nu..

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Enig.
"Bedst før" - datoen er i dén grad overskredet
og forum vil være kønnere uden.

VH, Lars

spånbunke

Hornslet har nu syntes jeg en pointe, det eneste han fra starten har bedt om er at man taler pænt til hinanden her på forumet, det burde da kun være i alles interesse og på ingen måde berettige til en så efter min mening særdeles ubehøvlet optræden, man skammer sig næsten helt over at være en del at dette fora, og hvor i alverden er Admin henne, hvorfor er denne mudderkastning ikke for længst stoppet.
Holzenhuler

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Taulov-Fredericia
Man skal holde en ordentlig tone og man skal IKKE offentligøre personlige beskeder.
Hvor svært kan det være?

håbløs træ krammer
Brugeravatar

holzenhuler skrev:
Hornslet har nu syntes jeg en pointe, det eneste han fra starten har bedt om er at man taler pænt til hinanden her på forumet, det burde da kun være i alles interesse og på ingen måde berettige til en så efter min mening særdeles ubehøvlet optræden, man skammer sig næsten helt over at være en del at dette fora, og hvor i alverden er Admin henne, hvorfor er denne mudderkastning ikke for længst stoppet.
Holzenhuler

Vil det sige, at jeg fremover skal til at tænke over mit sprogbrug når jeg skriver private mails og PB til folk, med henblik på at de kunne følge Hr. Hornslets forbillede og offentliggøre dem?

Hvor stopper det så?

Skal jeg også til at vare min mund, når jeg taler privat med medlemmer af forum, de kunne jo tænkes at optage det og lægge det ud til almen beskuelse.

Det næste bliver vel at jeg ikke må tænke ubehøvlede tanker.
Der er ellers lige gået et par stykker gennem knolden.

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Taulov-Fredericia
Når man bliver angrebet, eksempelvis ved offentligørelse af pb- hvilket jeg finder uacceptabelt, så kan man selvfølgelig svare i den tone som man selv finder passende!
Privat udtrykker jeg mig også bramfrit (og egentligt også offentligt- så længe jeg kán se dem i øjnene som jeg taler til).
Så NEJ Stig- selvfølgelig skal du ikke gå rundt med mundkurv på!- så misser vi jo også dine guldkorn ;)
Og måske misforstår jeg noget, men er pb ikke netop til private meddelser- uanset tonen?
I en pb kunne jeg under alle omstændigheder fint finde på at udtrykke mig væsentligt anderledes, end jeg gør i et åbent forum.
Mvh. Morten

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Og prøv lige at lægge mærke til, hvem der "støtter" Stig og hvem, som er "imod"; de medlemmer, som har været på forum i længere tid og som har skrevet mange indlæg -og fået konstruktiv og brugbar kritik er nok lidt mere nuancerede i deres synspunkter og indlæg, end dem, som "kun" har set de sidste meningsudvekslinger.
Til Jer "nye"; prøv at gå i søgefunktionen og find nogle af de rigtig mange indlæg, som Stig refererer til - der er altså pondus, viden, kompetence, erfaring og brugbare kommentarer i mængder, som ingen anden på forum har bidraget med.
-og stop så Jeres forudrettethed over at tonen måske bærer lidt præg af "nok er nok" - som flere har skrevet; man kan bare springe dem over - eller ignorere indlæg, hvis man er for sart.
Nils Frederiksen
www.nf-woodcraft.dk

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Hornslet skrev:
men det er nok bare mig jeg vil heller stikke næsen frem end være brun om munden ved at have tungen helt ope i røven på stig!
VH Karsten

Så fik du da vist lige sagt, hvad din generelle mening om medlemmerne på dette forum er!

Hvordan passer det lige sammen med at du har travlt med at beskylde mig for uhøvisk sprogbrug?

Helt ærligt, Hr. Hornslet, der er sgu ikke meget sport i at diskutere med dig, når du hele tiden insisterer på at skyde dig selv i foden.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Kongen af Forum er

HJÆLPSOMHED

Enkelte medlemmer giver husly til træf.

Andre ser en efterlysning og skriver "Sådan én har
jeg liggende, den kan du bare hente".

Nogen svarer tålmodigt på spørgsmål, både fra os
kronisk nysgerrige, andre fra begyndere, der mangler
et par råd til de første trin.

Transportnetværket er legendarisk og ingen aner,
hvor mange tons træ, værktøj, maskiner og anchor seal,
der er afleveret til andre, ofte ukendte forummedlemmer.

Medlemmer får tilbudt mere træ end de selv kan bruge og
lynhurtigt er der en flok, der mødes, saver, fordeler og
hygger sig.

Og så møder man en masse skøre, skæve trætosser
fra hele landet.

Dét er kongen af forum.

(og det ændrer et surt opstød ikke på).

Jeg sørger lige for lidt frisk luft her...

Vedhæftet fil:
258Troll_spray-600x960.jpg

VH, Lars

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Jeg tror denne tråd skal stoppe her.
Uanset hvor velmente kommentarer kan være, så håber jeg at budskabet er feset ind.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]