Jeg er meget glad for min Sorby Pro Edge som jeg købte, sammen med mange andre sidste år, men jeg er efterhånden ganske træt af dens evne til at "holde" ordentligt på slibebåndet.
I lørdags på Sandved træffet havde Robin S sin Sorby Pro Edge med, og der blev slebet en gevaldig masse jern i løbet af dagen.
jeg fandt at den havde det samme problem som min, med at båndet blev opspændt forkert, således at de "krummede" når det løb ned over slibefoden (100 mm lang 50 mm bred), og det giver en lidt dårlig slibning langs båndets kanter.
Jeg har derfor lavet en 1 mm tyk kobberplade som bare er hængslet i toppen til at spænde båndet korrekt op, så man kan slibe sit jern over hele båndets bredde med et godt resultat.
En lille extra "fordel" viste sig: Båndene er (imo) ikke særligt godt samlet. D.v.s at der kommer et "bump" hver gang samlingen løber over slibepladen, og det besværliggør slibningen en del (imo).
Da kobberpladen kom på kom båndet til at ligge HELT flat, OG, bumpene var væk (kunne ikke mærkes)