Hej med jer
Jeg får mit værksted i begyndelsen af Juli, og er derfor begyndt at anskaffe mig hvad jeg forventer at fylde deri. Jeg har netop købt lidt blandede Stubai jern, og forventer at købe en JET 1221vs (selvom jeg overvejer at starte med en der er lidt billigere?) For at kunne få økonomien til at gå op, bliver jeg dog nødt til at se om jeg kan finde noget udstyr brugt. Kravet til det er, at det ikke skal være deffekt og ellers fungerende efter formålet. Hvis nogen af jer har noget af dette i overskud, eller som i påtænker at sælge, hører jeg meget gerne fra jer:
-
Slibemaskine (minimukmskvalitet som Scheppach tiger 2000)
-
Tilbehør til slibemaskinen i form af jigs, slibeland og lignende
-
Svævestøvsfilter (minimumskvalitet som record power ac400) - bonusspørgsmål: kan man dreje uden maske ved at anvende sådan en + punktsug når man sliber?
-
Centrerings spændepatron (minimumskvalitet som fox4000 passende til de der 33x3 mm gevind, og meget gerne med bakker til skåle)
-
Borespændepatron (skal kunne tage fra 1-13 mm bor)
- Andet der er godt til en begynder, som jeg endnu ikke er bekendt med?

Håber at høre fra jer, for ærligt talt er jeg lidt på bar bund mht. nogle af maskinerne også. Eksempelvis er det mig ikke muligt at begribe at en vådssliber skal koste over 1500 kr. Det er jo en sten... Der drejer rundt...