Hej med jer.
Hvor er jeg glad for at have fundet frem til det her forum, jeg har læst en del her inde nu og har da også fået lidt inspiration til drejebænk osv.
Men Jeg er nybegynder i at dreje træ dvs. For mange år siden lavede jeg piber og der brugte jeg da en drejebænk, men slet ikke at sammenligne med det at dreje i træ.
Jeg har læst her inde at det vist er Axminster og Jet der er de foretrukne bænke, Måske jeg har misforstået det.
Så jeg har set på en Axminster AW1416VS og en Jet JWL-1221.
Jeg kan forstå på det hele at det er godt at have trinløse hastighed og at de kan køre forlæns og baglæns.
Jeg kommer også frem til at der ikke følger noget tilbehør med til sådanne bænke så som spændpatroner, planskiver boreplatform osv.
Så jeg er lidt på herrens mark pga. Udvalget er temmelig stort og forvirrende syntes jeg, så jeg håber på lidt hjælp og råd fra jer garvede trædrejere

Så hvad vil i anbefale af bænk ? Spændpatroner / planskiver ? Samt hvilke dreje jern ?
Mange spørgsmål ja, Men vil så nødig gå ud og købe katten i sækken.
PS. Jeg har godt set man kan købe div. Udstyr på nettet i feks. England, Men jeg vil helst købe fra en dansk butik.
Inden jeg begynder at drej i træ vil jeg først have et kursus i hvad og hvordan man gør.

Glad ejer af en Jet 3520B.