www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 13 aug 2026, 10:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Ny bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Ølstykke
Hej!
Jeg vil som så mange andre nye præsentere mig som ny indenfor trædrejning :) dvs helt ny er jeg nu ikke... og det er min lyst til at lære at dreje i det træ, vi alle elsker, heller ikke. Men den vokser... altså lysten til at lære. Derfor dette indlæg. Er der nogen herinde, som kan anbefale et kursus for nybegyndere, som mig? Helst på Sjælland (det største ønske vil være i Nordsjælland).

Jeg er møbelsnedker til daglig, og er virkelig indstillet på at komme derfra med så meget som muligt. Jeg har hverken drejebænk hjemme eller adgang til en via jobbet, så drømmescenariet vil jo være et sted, jeg kan vende tilbage til.

På forhånd tak :)

Claus Elvej

Træ - roden til alt godt

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
http://holboherredsvaeverforening.fora. ... raar-2015/

Der er også Møns Husflid. Du kan kontakte Flemming (Bager 8034) fra Forum.

Du kan også overveje at komme til Rømersgade næste gang - det er vistnok den første tirsdag i februar. Her kan du møde en del entusiastiske drejernisser, som kan give (forskellige) gode råd og meninger om alt muligt i forbindelse med drejeriet.

Til sidst er det mægtig rart at se at du har fyldt din profil ud med bopæl, så de relevante medlemmer kan komme med forslag.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Tag et kig på : http://www.fora.dk/media/28259/oversigtns.pdf og tag en snak med de forskellige om de har trædrejning på programmet. mange Husflidsforeninger har trædrejning som en væsentlig aktivitet, det kunne evt. være noget for dig. :)

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Kongens Lyngby
http://www.drej-i-trae.dk/kurser.htm

Lad spånerne flyve, men hold styr på støvet.

Ny bruger
Brugeravatar

Tak for jeres tid og svar. Jeg har fået noget at arbejde videre med :) godt at have noget at bruge de alt for stille timer til, når ungerne er lagt, her i juledagene...

@Jesper - kan alle møde op i Rømersgade? Kan læse mig til at, det er der nørderiet (i ordets allerbedste betydning) finder sted... og der guldkornene/spånerne flyver en om ørerne. Lige noget for mig :)

@Bjørn - tak for husflidslisten :) den skal nærstuderes. Kiggede hurtigt lidt rundt og kunne se, der bl.a. tilbydes kurser i møbelpolstring mm :)

@Finn - Jørgen Nordskovs kurser ser spændende ud :)

Hilsen, Claus Elvej

Træ - roden til alt godt

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre
hej claus, velkommen til forum.

Du er hjertelig velkommen i rømersgade 27 feb. tirsdag d.3. kl. 16.30 til 20.30.
Kom når du kan og i det outfit du finder passende (selv smoking bliver godkendt).

Mvh

Torben

Associeret til AW1416VS kredsen

Aktiv anarkistisk sort får i Stuarts Disciple

Pindesnitteraktivist

PHD i lediggang

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: frederiksværk
Ølstykke er jo ikke så langt fra Frederiksværk , godtnok har jeg kun drejet i to år , men jeg tror jeg kan vise dig bare lidt .
du er i hvert fald velkommen til at kigge forbi , men skriv lige en sms først ( 28835260 )

vh jan

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Stenløse
Finn Guldbaek skrev:
http://www.drej-i-trae.dk/kurser.htm

Jeg har været på kursus hos Jørgen, jeg syntes det var super...

Ny bruger
Brugeravatar

@Torben - Tak for invitationen :D Jeg vil se om det kan lade sig gøre. Kan se datoen er oppe imod konens aftenvagt og dermed pasning af junior... Kommer jeg, bliver det dog uden smoking ;)

@Jan - Tak for tilbudet :D det vil jeg helt sikkert holde dig op på på et tidspunkt. Skal nok give lyd i god tid. Kan se Jørgen Nordskov har et kursus allerede om knap 2 uger. Det vil jeg prøve at snige mig med på, så jeg kan få noget af det grundlæggende på plads

Træ - roden til alt godt

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: frederiksværk
fint ! det kunne være rigtigt spændende at se forskellen mellem de "gamle" som tildels er oplært af andre og selvfølgeligt også af deres egne erfaringer , kontra en forholdsvis ny som er selvlærd med youtube , bøger og en baggrund som håndværker !
dette skal på alle måder absolut opfattes som positivt , a la : blind høne finder også korn :)

Ny bruger
Brugeravatar

Jeg har dyb respekt for dem som "har fået det ind med modermælken" og efter mange år ved bænken besidder en unik grundviden. Men, også dyb respekt for dem, som af sig selv er i stand til at tillære sig håndværket. Jeg tilhører dem som lærer bedst med værktøjet og træet mellem hænderne, og ved af erfaring at jeg kan læse mig til meget, men at det er "på slagmarken" jeg bliver klog. Så jeg vil på ydmyg vis kaste mig ud i det og suge til mig, som jeg nu kan, uden at have en drejebænk hjemme, jeg kan prøve det af på. Jeg vil rigtig gerne se noget af det du har lavet, Jan :) Sender dig en sms, når jeg har overblik over det nye år :)

Træ - roden til alt godt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]