Agerbundsen skrev:
Hej Kai,
De er sørme flotte, men jeg har et liiiillle problem:
Mike Waldt viser kun værktøj i sine "Reviews" som er blevet sendt til ham fra producenten - og de er altid fantastiske?? Mon ikke han har fået lidt mere med i pakken end en Tee-shirt?
Så vidt jeg forstår på Mike, påstår han at have færdigdrejet 14 skåle med kun én lille honing af røret? De må have set forfærdelige ud - eller er sandheden skubbet lidt i baggrunden?
Jeg kan ikke teknisk set bedømme om M42 (Cobolt) HSS er bedre end CBM V11 (Vanadium), men jeg tvivler at der er den store forskel fra et drejerør's perspektiv. Hvis de nu er så fantastiske, så ville jeg forvente at have hørt om em i de amerikanske drejersider - og har ikke hørt et kuk.
Hvis vi nu sammenligner prisen på et ½" bowl gouge, så koster et Carter
& Sons, leveret i UK £103,20 0 omkring 960 danske kroner. fragt til DK vides ikke.
Sidste gang vi importerede Thompson jern kostede en ½" bowl gouge 420 kr, i Sandved. Begge uden håndtag.
De der smarte håndtag er en hel anden diskussion, så den tager vi en anden gang. Men flotte er de.
Fin diskussion som aldrig får ende :
Aldrig gå ned på værktøjetMå jeg i al erbødighed bede om nogle almindelige Stubai stemmejern som så kan slibes om til drejejern (skrabere). De er til at slibe en god fas på, skær fint, kan skære OG skrabe, og kan dreje de fineste kurver - ligesom en mejsle - men, som altid, De gutter fra US of A er jo gode til markedsføring, og får folk "påduttet" de mest ejendommelige ting og sager - vi er jo alle drenge som stadig elsker teknik og diverse hjælpemidler til vor skønne hobby.