www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 09 aug 2026, 09:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Ny bruger

Hej

Dette er mit er mit første opslag på denne side, og jeg er helt ny indenfor trædrejning. Min eneste tidligere relevante erfaring har været som arbejdsmand i en tømrevirksomhed, jeg er sidenhen blevet studerende men savner lidt at arbejde med træ. Derfor har jeg de seneste måneder prøvet at læse så meget om trædrejning og se videoer fra youtube, nu er jeg så nået til et punkt hvor jeg også gerne vil være hænderne på det.

Jeg leder derfor pt efter en drejebænk hvis primære formål vil være at prøve det hele lidt af, og se om det er en hobby der også vil have interesse for mig i det længere løb. Jeg har fundet en billig drejebænk:

http://www.primusdanmark.dk/tr%C3%A6dre ... -1474.html

Jeg vil gerne høre om der er nogen herinde der kan give lidt input på denne drejbænk, og om det er noget der ellers vil kunne holde
lidt? Ellers tager jeg rigtig gerne imod andre forslag på en anden bænk eller værktøj, eller hvis der er nogle med generelle tips til en der er helt grøn i faget?

Vh Brian

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Min mening om den type bænk : Lad være, den er ensbetydende med at interessen meget let kan forsvinde igen. Men, det er bare min mening. Tag kontakt til hobbydrejer i dit lokalområde - det er typisk venlige mennesker som hygger sig gevaldigt med trædrejning - der kan du få en masse gode råd og indput til en skøn hobby.

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Hedensted
Hej Brian

Kast ikke penge efter den bænk har været der den er absolut for klein og ryster ved ikke ret stor belastning.
Jeg har stadig min stående den må du få helt gratis med klo og det hele.
Dette ikke for at gøre dig ked af det men det er ærgerlig at bruge penge på en ting du med garanti vil fortryde.

Venlig hilsen
Peter

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Brian, som nybegynder skal du passe lidt på med YouTube. Der er både en masse gode ting at lære der, men minsanten også en masse lort. Det er til tider ikke nemt at se forskel. Nogle af tingene er direkte farlige - andre bare uhensigtsmæssige.

Der er meget fornuftigt fra Lyle Jamieson, sellv om han er en del pedantisk. Capn. Eddie Castelin er meget praktisk og direkte, og om du forstår den Louisiana dialekt og psyke, meget morsom. John60Lucas og Doc Greene er også værd at besøge.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

Ny bruger

Hej, jeg takker for jeres kommentarer – og holder mig væk fra denne bænk :) – og tak til Peter for tilbuddet om at få den gratis, men jeg har desværre ikke mulighed for at hente den i Hedensted. Er dog stadig nysgerrig efter at høre hvis i mener kunne være en potentiel bænk for mig? – så må jeg bare ofre lidt mere på det så jeg kan få anskaffet mig noget der rent faktisk også kan holde til arbejdet.

Youtube har såment ikke haft større betydning end at se hvilke muligheder der ligger i denne hobby og ikke mindst det helt basale når det kommer til trædrejning :)

Ny bruger

Geografisk sted: Mellem Silkeborg og Herning
Hejsa..

Det var faktisk lidt sjovt at se dette emne, da jeg selv stod med samme spørgsmål..

Jeg havde endda kigget på den samme bænk..

Med venlig hilsen

Nick

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]