www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 13 aug 2026, 16:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Som nogle af jer vil vide, drejer jeg forskellige penne. Forleden var jeg på middelaldermarked og fandt nogle små fingerringe, som jeg købte et par af. Her har jeg drejet en pen - som jeg har haft for mit indre blik i et par år.
Den er drejet af et stykke guldregn med en lille knast, og et stykke moseeg - som jeg har drejet som "closed end" - på en lille ekspanderende mandrel, jeg har købt.
Sølvet er "sterling silver" - dvs 92,5% rent sølv.

Hvis enkelte af jer er interesserede, så kan man se mine penne udvikle sig - ved at følge med på https://www.facebook.com/LangemarkPenne

Billede

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
Spændende at se ny idéer udført godt.

VH,
Lars

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fjelsø, Vesthimmerland
Hej Gunnar.
Jeg er en af dem, som interesseret følger dig på facebook, og jeg er meget fascineret af dine penne, især de mere eksklusive af dem, det er rigtig flot håndværk.
Nu drejer jeg jo, som flere andre herinde, også penne ind i mellem, og jeg gør mit bedste for at få dem i så flot udførelse som muligt. Mine svarer nok cirka til de billigste og mere "almindelige" af dine.

Jeg er dog forundret over, at du kan holde den pris på dine penne (dette er ment i en positiv ånd), da jeg tænker på, at jeg sidste år var til to lokale julemarkeder her ovre i det "mørke" nordjyske ;)
Jeg forlangte 150 kr. pr. pen, og mange kiggede og kommenterede, at både pennene og de andre ting var virkelig flotte, og så holdt de fast på pengepungen og gik videre :shock:
Jeg har jo set på fb, at nogle mener, 2-3000 for en unik pen ikke er spor for meget.

Du må ikke se det som misundelse, for jeg får jævnligt solgt lidt hist og her, og det er jo kun en hobby for mig.
Vi er jo nogle trædrejere, som mødes af og til, og vi snakker jo også priser og udveksler erfaringer, og jeg ved, at mit tilfælde er ikke enestående, måske har du selv været der engang.
Det jeg mest undres over, er hvad ting som den rigtige markedsføring samt sikkert en masse andre ting har at sige så som geografi m.m.

Dette er absolut ikke ment som opstød af nogen art, men måske et emne, som sagtens kan tåle at blive debatteret.

Kai Ingemann

Der står Axminster AWVSWL 1200 på min drejebænk :-)
https://www.facebook.com/kai.i.kristiansen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]