martin_r skrev:
øv det endte selvfølgelig med at jeg ikke kan komme.
Det skal du såmænd ikke være ked af Martin - det blev en rigtig negativ aften.
Min tur startede med at Joe ikke skulle med, da han havde fået ondt i foden. Vi plejer ellers at ordne verdenssituationen på turen ind og hjem, men nu må den klare at rode videre uden hjælp. (Med alle de nye ministre kan der ske hvad som helst i den kommende tid). Det var jo også lidt synd for de nye deltagere, som havde set Joe på TV, vi andre søgte at vikariere så godt vi nu kunne.
Da jeg kom ind, var det første der skete, at Torben fortalte mig at jeg
skulle lave noget - jeg ved ikke hvorfra han fik ideen, det har jeg da aldrig prøvet før.
Jeg skulle sige og vise noget om hvordan man bruger en Kelton McNaughton til at hule en skål ud, og den fremgangsmåde er jo helt modsat af hvad man forventer - håndtaget skal løftes, ikke trykkes ned, der skal trykkes meget moderat ind, ikke mases på af fuld kraft.
Efter at have vist hvordan man indstiller den og sat det i gang, overtog Torben heldigvis selv opgaven, og jeg kunne glide tilbage i tilskuernes rækker, hvor jeg så måtte bruge en del tid på at fjerne spåner fra mit pæne søndagstøj.
På et tidspunkt spurgte en af førstegangsdeltagerne om hvilken bænk, der var god at købe, men Martin - bare rolig, Torben var der som et lyn med Ax'etellerandet, så du forsømte ikke noget. Iøvrigt var mit råd: En motor med variabel hastighed (frekvensomformer), M33* 3.5 gevind på spindlen og lavet af støbejern, så den er tung og stabil. Størrelsen må man så vælge ud fra, hvad man gerne vil kunne lave, pladsen i værkstedet og - ikke mindst - budgettet.
BjørnA og Agerbundsen var gennemført negative resten af aftenen - de havde fået stoppet skrabere ned i posen, så der var meget snak og testning af negative vinkler, skæring over (indvendigt) eller under (udvendigt) centerlinjen på en skål.
Man skulle som sædvanlig være kvik på fødderne for ikke at blive trådt over tæerne af de mange kæpheste, der blev motioneret, og også som sædvanlig var der en masse snak man ikke fik hørt, så du gik egentlig ikke glip af så meget mere end alle os der deltog.
Alt i alt undgik du en masse negativer, og hyggen ved at mødes kender du jo i forvejen - den var på det sædvanlige høje niveau, du gik ikke glip af noget nyt på det område.