1000 tak for bedømmelsen/det kritiske øje - og for første gang fra en passioneret piberyger, som ikke "kun" ser på den æstetiske side af sagen, men også på de rent rygetekniske.
Mht straight-grain gør jeg det, at jeg køber så store klodser, at jeg kan save dem på skrå om nødvendigt for derved at opnå, at årene bliver "straight".
Biddene er max 4,2 (men helst kun 4) mm, og bidkanten/læberne er - synes jeg selv - passende. -og lidt større på de større/tungere piber end på den mindre/lettere.
Og som piberyger ved du jo også, at sandblæsning i langt de fleste tilfælde er for at skjule "fejl"/kithuller. Men at det samtidig kan have en dekorativ effekt - nogen påstår endda, at den ru overflade gør, at piben bliver knap så varm som en glat; jeg ved nu ikke helt, om der er en målbar effekt - men flot kan det være.
Nr 465 - billardmodellen er- som du også skriver - en klassiker, som jeg føler jeg er nødt til også at lave en gang imellem for ligesom at "holde formen vedlige" - men ingen tvivl om, at det er de "skæve"/skrå/ualmindelige, jeg synes er sjovest at arbejde med.
Dejligt med response.
-og de fleste ligger nu under galleriet "upcoming pipemakers" hos
http://www.danishpipeshop.comVh
Nils Frederiksen