nilsfrederiksen skrev:
når jeg går 10 sider tilbage i det galleri, er der kun to indlæg, som er læst af færre end mit om tobakskrukken i elmeknude - og det ene af dem havde jeg selv skrevet.
Jeg er forvirret over det der sker her.
På min skærm står der, at en ny bruger "Maveric" har indsendt to billeder af en (iøvrigt flot) tobakskrukke.
Eneste tekst er "Ja den er set før".
Jeg vil gætte på, at det var det samme BjørnA så, derfor er det jo helt naturligt at stille et sp. om hvad det lige er, der er gang i.
Jeg ved ikke hvorfor det blev "Maveric" og ikke "nielsfrederiksen", men det kunne godt være en fejl, der er sket i forbindelse med opdateringen. Ellers må du ud i byen og lede efter Maveric, (han er også fra Skjern
Det indlæg her er det første fra dig i denne tråd, Mavetic har kun skrevet 1 indlæg. Det forvirrer jo billedet lidt.
Martin_r: Tør tobak smuldrer helt når man ruller en cigaret eller stopper en pibe. Tobak i fri luft tørrer ganske hurtigt. Derfor er ideen med en lukket dåse med indbygget fugtighed (den våde svamp) en god gammel ide. En anden mulighed er en skive kartoffel, men den har det med at anløbe hurtigt. En dåse tobak indeholder 250-350 g, og tager man fra den, hver gang der skal bruges 1 g til en cigaret, tørrer tobakken hurtigt ud i hele dåsen.
Selv bruger jeg en af de aflange plastkasse man køber chokoladekugler i, men de er ret dårlige til at holde sig. Gang på gang knækker låget, og så må jeg købe en ny æske og overtale konen til at spise indholdet, så jeg kan få den. Låget knækker aldrig mens jeg bruger den, det må være en indbygget forældelse, der gør det.
Så selv om jeg synes at Niels' tobaksdåse er en god ide, er jeg ikke sikker på at den må komme ind i stuen.
Thomas Dam: Det med at kvittere for de kommentarer, der måtte komme til et indlæg er jo et tosidet problem. På den ene side vil man i enhver samtale grynte, nikke eller på anden vis tilkendegive, at man har hørt det den anden sagde, på den anden side er det jo ret ligegyldigt for alle de andre medlemmer. Jeg har den indstilling, at alle der får en kommentar fra mig læser den, og at jeg ikke behøver at få det bekræftet. Direkte spørgsmål skal jo helst besvares i tråden, men hvornår og hvordan modtageren lige har set mit indlæg er mig lidt ligegyldigt - jeg tror glad og gerne på at vedkommende har.
Jeg læser altid dette forum under "Vis aktive emner", så svar dukker op i toppen af listen når de kommer. Opdelingen i forskellige emner er kun nyttig, hvis jeg skal søge efter noget.
PS. Nu fik jeg fundet den tobaksdåse-tråd du startede med - men den har jo ikke rigtigt noget med denne tråd at gøre. Nyt emne, ny og ukendt afsender. Skal vi ikke bare give administratoren skylden for miseren.