www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 09 aug 2026, 11:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Presmuffe
spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: 3230 græsted
Hej jeg skal. Bruge presmuffer til at montere et par krymper er der nogen der ved hvor man. Køber sådan noget jeg har prøvet det er ikke lykkedes for mig mvh Bernhard

Titel: Re: Presmuffe
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Det må du forklare lidt bedre, Bernhard, jeg kan ikke forstå hvad det er du har brug for - eller til hvad?????

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

spånbunke
Brugeravatar

Hej Jesper det til et kraftkabel som skal samles med krymperør men vi mangler nogle pres muffer til at samle kablerne med jeg har købt krymperør hos Harald Nyborg der var ikke presmuffer med derfor søger jeg omtalte muffer mvh Bernhard

spånbunke

Geografisk sted: Lunderskov (Kolding)
De har dem her http://www.elvvs.dk/c/pressemuffer-1908/?gclid=CO_T_uiH9LoCFURc3god4i8Ahw

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Bernhard, hvor travlt har du??

Jeg har nok både mufferne og krympeplast fra 1 -2,5 mm2 på lager. Hvis du kan vente til Rømersgade, kan jeg tage dem med.

Hvilken ledningsstørrelse - og har du en tang til mufferne??

Det hele kan også fås hos enhver velassorteret isenkræmmer eller lampeforretning.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

spånbunke
Brugeravatar

Tak Jesper det er et 2,5 16 amper kabel jeg skal bruge dem til så det vil være fint hvis det du tager det til rømersgade på spørgmål om værktøj så tror jeg han har hvad han skal bruge han uddannet installatør vi har den aftale jeg køber materialer og han lægge værktøj og arbejdskraft til jeg har ikke kunnet tjene nogen penge siden maj foreløbig har vi samlet dem i dåser men da samlingen sidder oppe i tagrenden siger han det sikrest at krympe det jeg glemte at sige at vi får brug for ti af de pres muffer tak for hjælpen vi ses i rømersgade mvh Bernhard

spånbunke
Brugeravatar

Hej Thomas jeg så ikke dit indlæg da jeg var inde sidst tak for linket det begynder snart at haste som jeg skrev til Jesper er ved at være et stykke tid siden at jeg har kunnet tjene penge mine maskiner kører 380 volt og der var. Lys i laden nu har vi så trukket et 16 amper kabel og det var det jeg manglede presmuffer til nu skal jeg bare ud at købe bimåler og 13 amper til maskinerne det kan de godt køre på men elektrikkeren mente det var sikrest. at trække et 16 amper kabel der. Kunne trække al den øvrige strøm i værkstedet mvh Bernhard

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Bernhard, med så mange, må du hellere gå her:

Onkel Harald:

Klemmerække, 2,5-4 mm, 12 pol, 4,95 kr. du køber to og klipper af hvad du skal bruge.

eller

Samlemuffe, 2,5 mm, pose med 25 stk 24,97 kr.

Begge løsninger er mere sikre en kompressionssamlinger. Din faglærte elektriker må dog have sådan nogle smådimser i sin værktøjskase.

Onkel Harald har forretninger i både Helsingør og Hillerød - og du forvilder dig nok til en af de to af og til. Der er tog begge veje og en mimrebillet kan ikke koste alverden..........

Jesper

spånbunke
Brugeravatar

Tak Jesper det var lige hvad jeg manglede kært barn har mange navne men det lykkedes dog til sidst det er noteret på indkøbslisten mvh Bernhard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]