Som nævnt i en anden tråd, har jeg fået tilsendt en ny frekvensomformer på garantien og aftalt, at jeg selv skifter printet.
Det er et relæ, som er begyndt at støje/summe, men nu er det ikke lige så galt, som da jeg rettede henvendelse til Axminster, så det haster ikke SÅ meget med at skifte printet, men på et tidspunkt stopper relæet måske med at virke, så er jeg dækket ind
Mit spørgsmål er, at i den nye frekvensomf. sidder der en trafo og et filter, det gør der ikke i den gamle, det sidder sikkert inde i motor-/ spindelhuset men det er kapslet ind, så jeg kan ikke se det, og hvis det sidder inde i indkapslingen, er det i hvert fald noget mindre end det "nye"
Selve printet ser tilsyneladende helt identisk ud, så jeg har egentlig tænkt mig bare at skifte det, da tilslutningerne jo også er ens fra det eksisterende.
Jeg undrer mig bare over den større trafo og dette filter (den sorte boks, er det noget med støjdæmpning?) På den "nye" trafo står der 2009, bænken er købt i 2012, så det kan evt. være fra en tidligere model.
På den nye sidder netkablet direkte til trafoen (logisk nok), på drejebænken går kablet ind i motorhuset.
Har nogen et kvalificeret bud?