Jeg tænker også på det med, at vi ikke er ret synlige i det hele taget ud over dette forum, som jo ER for os selv.
I England f.eks. er der jo en trædrejerklub/forening i næsten enhver større by eller område, og der er masser af markeder so m omfatter crafts, woodworking og hvad ved jeg, det har vi desværre ikke ret meget af her hjemme
Vi har her indefra vore egne tiltag som Rømersgade, Djursland o.l., og så er der de kreative messer, hvor der er nogle få stande fra leverandører af værktøj.
Der er jo gerne en enkelt trædrejer på et sommer- eller julemarked en gang i mellem, men det er vel stort set også det.
I magasinet Woodturning er der jævnligt artikler om foreninger, som underviser børn og unge ved nogle arrangementer, herhjemme må de jo knap nok nærme sig en el-dreven maskine af nogen art, før de er mindst 18 år. Sløjd i skolen er vist næsten et overstået kapitel
Jeg ved ikke, hvad der skal til, det er jo en nyere tidsalder, vi befinder os i, hvor det meste efterhånden foregår på nettet.
Da jeg var ung, gik jeg bl.a. til motorlære på ungdomsskole (før jeg kom i lære som mekaniker), jeg gik også til elektronik og lærte en smule om de ting, det var fedt, og jeg fik da også skabt venskaber ad den vej. Jeg kom for øvrigt meget i vores lokale ungdomsklub også... findes den slags egentlig mere?
Det er nok en af de ting, som gør, at jeg er så "forelsket" i England, at de har en helt anden kultur og traditioner over for de gamle håndværk, det har de sikkert også andre steder (Sverige, Norge, Tyskland?)
Det var sikkert en værre gang vrøvl dette her, men jeg er HELT enig med Joe om, at hvis ikke trædrejning bliver mere synligt i DK, så er det altså lidt trist.