|
Hej Morten skraberen er jo slebet ligesom en ganske alm. høvljernet monteres med fasen bagud, forsiden er den side som jernet er synlig, når jernet er slebet knivskarp vendes skæret som på en zieklinge dvs at den side jernet er længst, den side med fasen er bagsiden. Denne skraber giver mulighed for virklig at skrabe, fordi det er en ca. 30 grader vinkel der skal vendes og ikke en 90 Grader som en zieklinge, der er mulighed for at stille jernet meget fin og så ændre den indstilling med den fingerskrue som sidder i midten på bagsiden af jernet, ved at skrue den lidt i bliver jernet skubbet lidt frem og danner en flad bue den virker bedst når den skubbes frem fordi der kan man lægge flere kræfterter i. En an god grund til at bruge den er hvis man har håndfineret en kant eller flade kan man skrabe retsiden af fineret så det bliver helt jævnt fordi der er en sål, skraberen går også under navnet Finerhøvl Jeg håber forklaringen er tydelig nok, men nogle gange hjælper det at sidde med værktøjet samtidig. Jeg kan godt lave nogle tegninger men der går nok en lille ugestid inden jeg kan komme på værkstedet.
_________________ Venlig hilsen René intet er umulig, noget tager måske lidt tid.
|