stig bredsgaard skrev:
Det, der for mig er fupmageri, er at I bruger udtrykket "Certificerede" som I udmærket ved dækker en eksisterende faglig certificering som Dansk træplejeforening varetager her i landet for ISA ( international society of arboriculture).
Dermed tager I røven på alle, der har arbejdet for at bestå certificeringen.
Når man kalder sig " certificeret" har det sgu ikke noget at gøre med at man har taget et 3 ugers kursus i brug af motorsav.
det der er jo noget vrøvl....
1. den certificering du henviser til, blev etableret sidste år her hjemme, og er forståelig nok for at få nogle standarter inden for træpleje. og vi planlægger at få det taget selv. men det ændre ikke på hvad vi er uddannet til.
2. du kan ikke udtale dig om vores kvalifikationer inden for træpleje når du ikke aner en kæft om hvad vi kan og har af uddannelse og erfaring.
3. nogle af de "såkaldte" certificerede vi konkurrere med omkring i østjylland, burde ikke have certificeringen, da deres arbejde helt tydeligt skader mere end det gavner, og man kan slå tvivl om certificeringen hvis det burde være standarten.
4. jeg har intet at bevise over for dig omkring hvad jeg kan og ikke kan, og ingen intentioner om at måle hvis vedhæng er størst.
jeg henvendte mig inde på dette forum, fordi at jeg har en interesse for træ og trækust vedsiden af mit erhverv, og denne tråd udvikler sig på en mærkelig måde.
jeg henvender mig fremover kun på hendvendelser der vedrøre det som forumet er beregnet til, nemlig træ....
håber vi kan have en god og hyggelig tone fremover.
det andet må høre et andet sted til, end her....
hilsen mads