www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 03 aug 2026, 18:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 429 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Forfatter besked
moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Kai Ingemann har helt ret. Stop nu med alt det skriven om gevind i en tråd der handler om noget helt andet.
Har overvejet om jeg ikke skulle låse emnet, så der kan laves et nyt ...
Og så vil jeg gerne bede om, at de ærede medlemmer i videst muligt omfang unlader at bruge "citer" funktionen.
I de fleste tilfælde er det helt unødvendigt, og gør emnerne unødigt lange.
På forhånd tak.

spånbunke
Brugeravatar

Geografisk sted: Rårup (Juelsminde-Horsens)
Kaj Petersen skrev:
Og så vil jeg gerne bede om, at de ærede medlemmer i videst muligt omfang unlader at bruge "citer" funktionen.
I de fleste tilfælde er det helt unødvendigt, og gør emnerne unødigt lange.

Det er jeg helt uenig i! Hvis du tæller efter på side 14, så er der kun 16 linjer med citat tekst.
Jeg syntes faktisk at folk er rigtigt gode til kun at citere det der fremmer forståelsen, jeg ser stort set aldrig nogen der har citeret alt det forgående, det er altid klippet til.
Det er muligt at du syntes det gør emnerne unødigt lange, for mig er det derimod en stor hjælp til at jeg kan bevare overblikket, det er jo ikke alle der som dig er tekst ekvilibrister.;-)
Jeg personligt ser gerne, at der citeres hver eneste gang der bliver refereret til noget i det foregående (minus det irrelevante selvfølgelig).

http://asger-p.dk/tredrejer/tredrejer.php
New program for storing clips, mails bookmarks and manipulating clip text.
See the Video: http://asger-p.dk/software/macromenu.php#QuickTour

moderator
Brugeravatar

Det er muligt Asger, men som her kan man sætte navn ind på den man svarer ... ikke sandt?
Som i denne tråd, er det ikke nødvendigt at se flere former for gevind gentaget.
Og det stopper her ... tråden er ikke til at diskutere andre emner end det overskriften indikerer.
Vil du diskutere yderligere om brug af den ene eller anden form, kan du oprette en tråd under "Small Talk".

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringsted
Kaj
Jeg synes det er en udmærket ide at låse denne tråd . . . eller hvad det nu hedder. Og så bare oprette en ny med den samme overskrift: Vis mig din drejebænk 2

Gevinddiskussionen var vel fornuftig nok i begyndelsen i forhold til emnet. Som andre diskussioner løb den så af sporet . . .

Det er vigtigere at være i gang end at blive færdig

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Geografisk sted: Ebberup, Fyn
Jeg synes det er så ærgeligt når moderator blander sig unødigt i en god diskussion.

1. Denne tråd skulle have været lukket for mange sider siden hvis det er et spørgsmål om for lange tråde.
2. Undlade at bruge citer-funktionen ?? Måske det ikke hjælper dig Kaj Petersen, men jeg synes ligesom Asger at det er et rigtig godt hjælpemiddel til at holde en diskussion på sporet og undgå misforståelser.
3. Det stopper her? Man kan ikke undgå at diskussioner ryger ud af en tangent, og jeg har om ikke andet lært en masse om gevind. Passer det ordret til emnet? Nej, men så er der masser af indlæg der skal censureres. Og det tror jeg ikke nogen af os er interesserede i.

Så luk bare tråden og opret en ny, men hold igen med censuren. Det er min ydmyge mening.
Jeg ville egentlig have oprettet en ny tråd med dette indlæg, men det passer bare bedst ind her.

Nå, håber ikke jeg bliver skudt for det her indlæg, men jeg kan bare ikke holde min mund.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringsted
Moderator blander sig ikke i en god diskussion. Han blander sig bare i om den skal foregå i denne tråd.

Citer-funktionen har her på forum traditionelt været anvendt sparsomt. Personligt savner jeg ikke, at få gentaget hvad der står 2 indlæg længere oppe på siden. Noget andet er det hvis man ønsker at citere noget fra en anden tråd eller fra en side længere tilbage.

Det er vigtigere at være i gang end at blive færdig

moderator
Brugeravatar

Og denne tråd er heller ment som debatforum om alt muligt andet.
Jeg låser den, så må vi se om der er nogen der har lyst til at lave en ny tråd.
Debat om de ene eller andet kan foregå i "Small Talk".

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: djursland/ syddjurs
Hej Kaj og godt nytår, hvad er der egentlig i vejn med denne tråd, hvis der bliver lavet en ny lukker du så også den bare lige en tanke men det er måske bare mig der ikke har fattet en brik????.
Nå men GODT NYTÅR ALLE

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fjelsø, Vesthimmerland
Nu vil jeg da gerne forsvar Kaj i dette.

Det var mig, der kommenterede, at nu må dette da snart have kørt længe nok.

Grund:
Når jeg ser, at der er nyt indlæg i "Vis mig din drejebænk", tænker jeg, at så er der sikkert en, som har fået ny drejebænk, eller et nyt medlem, som gerne vil vise sin drejebænk frem.
Når jeg så logger ind på tråden, så er det "bare" endnu en, som kommenterer den efterhånden alenlange tråd om gevind, som måske bedre fortjener en tråd for sig selv.

Jeg mener da at alt er velkomment her, men i den rette tråd, så kan man lettere sortere i det, hvis man ikke gider læse alt igennem.

Godt nytår til alle :)

Kai Ingemann

Der står Axminster AWVSWL 1200 på min drejebænk :-)
https://www.facebook.com/kai.i.kristiansen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 429 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]