Drejebænken er nok omkring 40-50 år gammel, og fra dengang hvor håndværksmulighederne var i "højsædet".
Den er forsynet md en gennemgående aksel, med 1" x 12 TPI forand, hvor centerhøjden kun er 4" (Til langsdrejning). Bagpå er den forsynet med 7/16" x 8 TPI "linksgevind", som betyder at den jo så bedst kører "højre om" - = det samme som når man bruger "forsiden".
Jeg har stadig det originale "Bowl attachment" til den, men det var lige spinkelt nok, så jag har sat et hjemmebygget vangesystem på den, tildannet så den kan klare ca. 35 cm i diameter, men tilhørende pinoldok.
Den er jo forsynet med frekvensomformer nu om dage, men det er ikke originalt.Fra starten kunne den køre "højre vendt", og hvis man ville lave lidt større ting måtte man lære sig at dreje "venstrehåndet". Det har jeg så gjort i mange år, og selv om den kan vendes til at køre "højrehåndet" på bagsiden via frekvensomformeren, er det blevet en "vane" at køre "venstrehåndet" når der laves f.eks skåle med en diameter > 20 cm.

Jeg håber også at rigtig mange vil tage tråden op og vise/diskutere de drejetekniker de bruger - syntes virker for dem. Så klærer vi alle noget