Daw på listen!
jeg har lige meldt mig til, er helt ny udi trædrejningskunsten, men vil gerne lære en masse mere. Da jeg har nogle skavanker er det svært for mig at komme rundt, og f.eks. deltage i kurser - og så er internettet jo et glimragende sted at finde info. Det var i øvrigt Bjørn, som sparkede mig herover - tak for det!
Nå, men selv om jeg er ny i træet er jeg ikke helt grøn i at bruge hænderne - jeg er guldsmed af fag, har også arbejdet med tekstiler i masser af år, og det er bla.a det jeg gerne vil lave redskaber til.
Og apropos textiler, så har jeg i mange år undervist i spinding ligesom jeg har repareret/tunet adskillige spinderokke - for en tid siden fik jeg foræret en "gammel" dansk rok, dvs. det var en elendig udført kopi af en meget smuk gammel dansk rok, men da jeg ville skille den ad for at slibe delene op opdagede jeg at den var lavet i fyrretræ og at delene var limet sammen - så lorted gik selvfølgelig i stykker.
MEN - jeg har samlet alle stumperne i en kasse, og hvis nogen har lyst til at bruge den som skabelon til en ny rok (og samtig få en masse info om funktion af en test pilot), så står den til fri afhenting!
Jeg bor mellem Randers og Hobro - men i øvrigt skal jeg da ned og besøg Linå træ næste lørdag når de har åbent hus og demo.
Drejebænk - jeg har en gul taiwaneser magen til den Bjørn viser på sin blog, den fandt jeg på et loppemarked. Medbringeren var totalt nedslidt, og jeg har forgæves forsøgt at finde en ny, så nu er jeg ved at slibe den gamle til. De andre dimser aner jeg ikke hvordan man bruger. Endnu da!
Træ - vi har i mange år samlet spændende træ sammen, for vi vidste det ville komme her til en dag, så jeg har nok at øve på.
Men jeg har da lavet en enkelt ting - en vindepind som jeg stolt viser frem på min blog! Det var ikke nogen ubetinget succes, men jeg har en fornemmelse af at det er mig der bruger jernene forkert. De er nok heller ikke slebet korrekt - i øvrigt er det noget billigt skrammel, men bedre stål må komme hen ad vejen.
http://mycraftsdenmark.wordpress.com/Hilsen
Kathe Lewis