Hej alle
Kanon forum!!!
Jeg har boet i Nordamerika nogle år, og det er også her jeg begyndte at arbejde med træ. Det helt store projekt lige nu er en høvlbænk som jeg selv har tegnet, og som er godt på vej. Projektet blev startet i USA hvorfra jeg også havde alt træet til den med hjem. Den er lavet primært i ahorn med nogle ganske få detaljer i valnød. Jeg bruger også primært håndværktøj, da det er alt hvad jeg ejer:-) Det sjove er dog at da jeg for et halvt år siden kom hjem fandt jeg ud af at jeg overhovedet ikke kunne/kan kommunikere omkring det jeg laver på dansk da jeg har lært det meste "over there". Jeg ved hverken havd værktøjet eller teknikkerne hedder, og det gør det unægteligt lidt svært at søge ny viden om faget i DK. Derfor er jeg lidt nysgerrig for at høre om i herinde kender nogle gode bøger, fora, websites, youtubekanaler, webshops osv.... på dansk!!!
Jeg har søgt og søgt, og det er som om det er en ikke eksisterende hobby i DK??? Jeg er selvfølgelig rigtig glad for at have fundet stedet her, da jeg også så småt er begyndt at lege med at dreje forskellige små projekter, men jeg savner et sted i stil med:
www.thewoodwhisperer.comBare på dansk. Findes det?
Ligeledes undrer det mig at jeg ikke kan finde nogle danske forhandlere af kvalitets-værktøj (høvle, stemmejern, save osv.), i stil med
www.leevalley.comHar vi virkelig ikke sådan nogle butikker i DK. I så fald, hvor handler i når i skal have en lækker ny falshøvl, ny sav eller et nyt drejejern?
Som sagt søger jeg input som ikke nødvendigvis begrænser sig til kunsten at dreje.
På forhånd tak
Mvh Michael