Kære Stuart
Jo, selvfølgelig skal Dansk Knivforening da være stedet men mødes. Al ære værd, at du har holdt tre kurser i regi af dette forum.
Men du og andre skal engagere Jer i Knivforenignen, frem for dette fine sted, med gode folke, velmenende og kloge: Du og andre kan lære så meget mere af dem, der kan så meget mere end både du og jeg.
Jamen, dine knive er da fine, men der er langt til Michael West, Tommy Astrup, Dan Rafn, Finn Hampenberg, Jens Rahbæk, Jens Laage, Jørgen Spotteck, Bjarne Rasmussen og resten af alle dem... der kan rigtigt. De gider ikke læse med på disse sider. Ikke af arrogance, men de får næppe meget herfra, som de ikke har hørt før... Og det er dem man kan møde på knivtræf, hvor de gerne øser ud af deres viden.
Og ja, selvfølgelig skal folk der har lyst til hygge mødes her i dette regi. Men I bliver ikke meget bedre af det. Så hvis I ikke vil have faglige udfordringer, så er det fint her. Jeg skal nok blive og holde Jer i ørerne, og minde om hvor der noget at kaste sig ud i.
Og Schroederbo:
her er jo netop et eksempel: Jeg ved ikke hvor du har den med 1,5 x længden fra. Hvis det står i en bog, er det ikke en jeg har skrevet. Det kan du ikke drille mig med

- Men det er også et eksempel på at du har brug for nogen der kan give dig ordentlig kritik. Den kniv ville ikke få mange chancer i en knivkonkurrence. Knive handler så lidt om matematik og regler.
Jeg har beskæftiget mig med knivforeningen i mange mange år. Skrevet til bladet de sidste 13 år. Pt. er jeg desuden næstformand. Jeg kan ikke andet end tale pænt om den forening, der tager så meget af min tid

Med venlig hilsen
Mikael