www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 04 aug 2026, 17:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Bjerg af spåner

Geografisk sted: fredericia
tjahh så sagde min drejebænk, forhåbentlig kun, midlertidig stop. den vil ikke tage omdrejninger og kullene leger fyrværkeri.
jeg har kigget på at justere kullene, men det hjalp ikke, så jeg må nok kigge mig om efter en ny motor til bænken. forhåbentlig finder jeg en inden næste weekend.
den kunne nok ikke tåle at dreje det halve af søndagen. men det blev da til 2 kugle penne, en skål og grovdrejet en stor egetræs skål.

er der nogen der har skiftet motor på en af bænkene fra trædrejebutikken? er det noget bøvl?

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj KBH
Hej Jacob. Øv noget møg :( men nu skal du høre...den drejebænk er ikke ret gammel og stort set ikke brugt så jeg har lige ringet til Carsten fra trædrejerbutikken og selvom det er søndag aften tog han sin tlf. Han tjekker fakturen imorgen og der kan du ringe til ham og så finder i ud af noget. I og med den ikke er særlig gammel dækker garantien jo ;)

Med venlig hilsen

Thomas

Medlem af knivklubben

"Stuarts Disiple"

Bjerg af spåner

fedt, men jeg har jo ikke nogen kvitering, har du den?? eller har carsten den? det ville sku være fedt, jeg er godt nok ked af at skulle finde en ny drejebænk, eller undvære så det ville sku være fedt med garanti.

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Carsten har den i sit system så no problem ;)

Medlem af knivklubben

"Stuarts Disiple"

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fjelsø, Vesthimmerland
boatbuilder skrev:
jeg har lige ringet til Carsten fra trædrejerbutikken og selvom det er søndag aften tog han sin tlf. Han tjekker fakturen imorgen og der kan du ringe til ham og så finder i ud af noget.

Hvem var det så lige, der sagde, at C. Normann aldrig er til at snakke med?
Dette er da fin service, og jeg har kun selv oplevet det samme fra hans side :)

Kai Ingemann

Der står Axminster AWVSWL 1200 på min drejebænk :-)
https://www.facebook.com/kai.i.kristiansen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Jeg har handlet en del hos Carsten i tidens løb, og har heller ikke haft problemer - måske en snak om tingene, men ikke problemer.

Bjerg af spåner

Det ser ud til jeg selv må ofre en motor. da tonen har fået en anden lyd dag.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jakob: Hvad mener du?

Bådebygger: Hvor gammel er maskinen? Over eller under 6 måneder?

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

håbløs træ krammer
Brugeravatar

jakoboster skrev:
Det ser ud til jeg selv må ofre en motor. da tonen har fået en anden lyd dag.

Sig mig - var der ikke garanti på den bænk ??

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Jeg har i dag talt med Carsten fra trædrejerbutikken og lad mig sige det sådan:Fornøjelsen var helt på hans side!

Magen til uforskammet person skal man lede meget længe efter!

Maskinen er 12-13 måneder gammel. Den har drejet 5 kuglepenne og en micro skål fra min hånd.Jacob har stort set heller ikke drejet på den. Jacob køber den og som han beskriver går den i stykker.Jacob prøver at tjekke kullene og konstatere det ikke er dem det er galt med.Jeg fik ekstra kul med til bænken som jeg selvfølgelig også gav Jacob. Det hævder Carsten over for Jacob slet ikke høre med,men nu var de altså med da jeg købte den og hvorfor i alverden skulle jeg ellers lade dem følge med??

Carsten siger så at hvis Jacob ikke selv havde pillet kullene ud havde han fluks fået en anden bænk...mig bekendt er kul en sliddel og selvfølgelig må man skifte dem selv hvis de er slidt. Dertil svare Carsten hvorfor fanden jeg blander mig i det,jeg har jo solgt maksinen og kan være ligeglad for det er han...

Det skal lige nævnes jeg igår da jeg talte med Carsten om det sagde jeg ville nævne på forum hans gode service hvis han sørgede for at Jacobs maskine kom op at køre igen. Det svarede han promte nej til for stort set alle på det her forum var bare nogle negative idioter som ikke var værd at handle med og den største idiot af dem alle var Rasmus som er indehaver af forum! Jeg måtte forvente sagde han at Rasmus ville kontakte mig for at bede mig indbetale penge for at være her på forum!

Der slap min tålmodighed så op...jeg sagde til Carsten at hvis det var hans holdning synes jeg han var en stor idiot! Og der stoppede samtalen så for han smed røret på.

Jeg kan virkelig kun advare mod at handle med den idiot! Så længe man ikke reklamere er der ingen problemer,men ellers skal jeg da lige love for han er blottet for enhver form for pli.

Medlem af knivklubben

"Stuarts Disiple"

Bjerg af spåner

Jg er nok færdig med trædrejebutikken, så snart jeg har fået mig en ny motor. Jeg oplevede ikke den store forståelse denne gang. Det er som om når det ikke er noget han sælger så er tonen en anden.
Jeg kan på ingen måde sige kommunikationen denne gang var en fornøjelse.
Det værste er at jeg er glad for bænken.

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Du har min fulde forståelse Jacob,og se så lige at skyd den add af så jeg kan sende et lille plaster på såret ;) eller hvis du kommer til Vejen tager jeg det med der ?

Medlem af knivklubben

"Stuarts Disiple"

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Kongens Lyngby
Kan du ikke sende mig en PB med type og serienummer, så skal jeg sende det til fabrikken i Kina. Så må vi se om de kan kalde Carsten til orden.
Hvis ikke det hjælper, må næste step være forbrugerrådet.

Finn

Lad spånerne flyve, men hold styr på støvet.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tja, jeg kan godt se, at med dette bliver jeg vist nødt til at tage mine positive tanker og ord om Carsten op til fornyet revision :|
Ang. drejebænken/motoren, jeg havde en mc 900 før, der røg kondensatoren, men det gav hverken gnister eller noget, den ville bare ikke gå igang af sig selv, skulle lige drejes lidt med hånden.
Jeg tænker på, at det jo også er nogle af de bænke Axminster kører med, og de er HELT sikkert til at snakke/skrive med, hvis det handler om hjælp og nye dele. Det må så godt nok foregå på engelsk.

Kai Ingemann

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Skellingsted, Vestsjælland
Hvilken type motor er der tale om?

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Ja, jeg har også været igang med at revidere min opfattelse af den butik. Underlig måde at drive forretning på. Jeg er "indkøber" for en lille trædrejerforening på 12 medlemmer her oppe nordpå, og vil i fremtiden begynde at bruge Sminge, Tempa eller Axminster selvom priserne er lidt anderledes. Det lader til at Carsten helt har slukket for både garanti, reklamationsret og almindelig høflighed.

spånbunke

Hej

Når det drejer sig om tilbehør til penne som den omtalte hr. Normann gør meget i, kan det købes hos Promat, måske en anelse dyrer men så er det heller ikke kopi skrammel, hvor forgyldningen falder af første gang man holder skidet i hånden.

Bjerg af spåner

Jeg har heller ikke haft andet end positivt at sige, indtil jeg har haft den her reklamation.
For mig handler det om en enkeltstående oplevelse, men det gør at jeg overvejer en ekstra gang inden jeg handler der igen.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

En anden mulighed for at få repareret den til rimelig pris er at finde et elektroværksted, og så få dem til at kigge på motoren. De reparerer den så, hvis det er muligt.
Det må helt sikkert være sådan et værksted af en art indenfor overskuelig rækkevidde.

Kai Ingemann

Bjerg af spåner

Ja nu er jeg definitivt færdig med carsten norman. Efter at have bestilt en ny motor i butikken hvor "alle varer er på lager" får jeg en mail der siger den sidste motor blev sendt til Esbjerg igår, han har først en hjemme om 8 månneder.

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Sikke serviceminded den idiot er! Han ved du skulle bruge den og så sørger han for bevidst du ingen motor kan få...lad os håbe Finn kan få kinerserne til at lære tumpen lidt om service og god forretningsmoral.

Medlem af knivklubben

"Stuarts Disiple"

Bjerg af spåner

Geografisk sted: Ballerup
Hej Jacob!
Jeg ved ikke hvilken type din bænk er, men der er vel andre, som sælger lignende bænke.
Jeg har selv en mc1100, som er købt brugt af Peter (PEN), og den er så vidt jeg husker fra Nivå, den er i hvert fald ikke gul.
Der må være andre muligheder for at finde en motor indenfor 8 mdr. og der er ingen grund til at lægge den handel hos Carsten, om du vil anulere bestillingen nu eller når du har fundet en ny motor, det må du selv bestemme.
Kan du tage nogle billeder af motoren?, så ejere af lignende bænke måske kan pege på andre mulige leverandører.
Jeg forstår ikke helt symptomerne, Kan bbænken køre, men kullene gnistrer, eller står bænken kun og knurrer?
Motoren på min bænk strejkede kort tid efter jeg havde fårt den, men der var en reservemotor med, så jeg har prøvet at skifte motor på en mc1100, det er ikke kun lidt bøvlet, der var kneben plads, og jeg skal gerne lave en beskrivelse efter hukommelsen, hvis det kan hjælpe dig. Send mig en PB
Har vi ikke en elektriker her på forum, eller en el-ingeniør, det kunne være rart.
Jeg har desværre ikke fagligt kendskab til andet end 3-fasede.
Håber du får bænken op at køre hurtigere end 8 mdr.
Hilsen Erling_j

Bjerg af spåner

Bænken kører. Men begrænset hastighed. Og kraft. Den gnistrer voldsomt fra kullene. Og ryger som om der er ved at gå ild i den.

Jeg kan ikke lige tage billeder da jeg ikke er hjemme. Jeg havde dog håbet at have fået stumper inden jeg kom onsdag.

Men jeg overvejer en anden bænk indtil jeg finder en løsning.

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Der er mange der kan noget med motorer.
Dette firma kender jeg rigtigt godt ... helt tilbage i starten af 70'erne, kunne de reparere hvad som helst i en motor der var gået i stykker. Nye kobbervindinger, lejer og hvad ved jeg. http://www.elektro-joergensen.dk/
Selv et lille kugleleje til min Proxxon bore/slibefætter havde de ... pris - 30,- kr. så den kunne det betale sig at reparere på.
Om det kan betale sig at reparere på motoren til din drejebænk, ved jeg ikke, men firmaet her kan garanteret give et bud på det, og de kan sandsynligvis også give dig tilbud på en ny motor.

Carsten der er ejer af trædrejerbutikken, vil jeg ikke omtale. Jeg kender ham ikke, men det kunne være jeg skulle se hans butik næste gang jeg er i Odense.
Hvis bænken er købt af en privat, gælder købeloven. Altså, skal man som køber efter 12 måneder, sandsynliggøre at det er en produktionsfejl der er skyld i at motoren er gået kold.

PS. Jeg har en 4 HK motor på lager ... men den er nok lige hidsig nok til bænken.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej Jacoboster,jeg har en reserve motor der står,den må du låne hvis du kan bruge den. Hvordan er den monteret er der montageskruer i enden eller er det sådan at den er sidemonteret(den af min står på 4 hullet beslag som er normal for en el motor,) men du får lige dataerne på min motor.Asea Trige Titan,o,55 kw,1400 o/m, 380 vy 1,4 a- 23o^ 2,4a-2,4 b- ptb,+to streger-b/m 16589-p 43. det er noget af det der står på skildtet,er det noget du evt,kan bruge så kan du kontakte mig med en pp. hobbyhans-Hans. ;) ;) ;)

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jamen hvis det er en model 900 eller 1100, er der flere muligheder for en passende motor:
Axminster, Linå, måske D&D.
Jeg ved ikke om der kunne være noget i det lager Promat købte af Leifs trædrejeri.

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Systemadmin ON

Dette forum er GRATIS at være med på, der er ikke noget som helst KRAV om betaling og det vil der heller aldrig komme så længe jeg er admin. Ej heller har der nogensinde været nogen som helst krav om det.

De er er en FRIVILLIG støtte ordning til forum til at dække lidt af det der skal til for at drive server og linjer, og hen af vejen også til at lave lidt merc for til medlemmerne, og hvad der nu ellers kunne opstå.

får i andet at vide ude i byen kan i roligt sige de har fået forkerte informationer

SystemAdmin OFF

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Rasmus jeg tror nok det lykkes mig at få Carsten forklaret hvad jeg mente om den sag og han helt klart tog fejl. Beklager jeg i arrigskab smed det hele ud her til åbent skue,men synes han på ingen måde fortjener at blive taget på med fløjshandsker. Set i bagklogskabens lys burde jeg måske have informeret dig først,men som sagt løb min arrigskab af med mig :evil:

Men men men problemet med motoren er ved at blive løst så forhåbentligt snurre Jacobs drejebænk snart igen. Det skal dog siges det er uden trædrejerbutikkens hjælp ;)

Medlem af knivklubben

"Stuarts Disiple"

spånbunke

Geografisk sted: Juelsminde
Det er altid rart at få luft for sin frustration, det hjælper.
Jacob du bor i Frederecia. I Daugård ved Vejle er der et firma som hedder Frimondt Pedersen der laver el-motorer, jeg tror de kan hjælpe. Hvis du vil kan jeg måske hjælpe.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
boatbuilder du behøver ikke tjekke med mig inden du skriver noget. jeg forstår bedre end nogen din frustration med omtalte butik.

Godt at høre den er på vej i luften :)

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]