BjørnB skrev:
Er det bare mig, eller er der også andre der synes at 3000 kr. for et 2 dages kursus er lige i overkanten?
Jeg synes ikke, at du har ret. Du begår lidt den samme fejl, som min kone, når hun ser et godt tilbud, og kun regner prisen på benzin ind i køreturen (30 km eller mere, jeg bor meget centralt), mens dækslid, nye bremser, afgifter og afskrivning hører til i en anden verden.
I dette tilfælde er der 5-6 maskiner, der ikke længere kan sælges som nye, et lokale, der skal holdes opvarmet året rundt, strøm osv.
Citat:
Jeg mener, at for de allerfleste af os her på forum, er det en hobby. Vi har altså ikke mulighed for at trække dette beløb fra over skatten.
Heldigvis da, hvorfor skulle min nabo betale for min hobby eller omvendt.
Citat:
Tempa arrangerer 3 to dages kurser til sommer. Hvert kursus koster 3000 kr.. Det vil sige at med f.eks. kun 5 deltagere er der 15000 kr i kassen/kursus.
Jeg ved godt at det er en kapacitet fra England, der kommer og demonstrerer, men alligevel.
De har da forhåbentlig flere kurser. Et årligt budget på under 45000 rækker ikke langt for et kursussted.
Med rejse og ophold betalt for instruktøren, afskrivning og drift af værktøj og lokaler, er der ikke mange basører tilbage til Tempa.
Citat:
Jeg bliver mere og mere glad for dette forum, hvor vi kan få undervisning til noget mere beskedne summer.

Jeg foretrækker også den mere anarkistiske form for undervisning, hvor den enkelte kan få det at vide, der lige nu presser sig på, sådan som dette forum er et fint eksempel på. Men det gør nu ikke, at jeg ikke kan se det rimelige i prisen for disse to-dages kurser. I mit tilfælde skulle der jo oven i købet lægges en tur til Mors og et kroophold oven i - jeg ville kunne få meget legetøj for de penge.