www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 09 aug 2026, 10:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Ny bruger

Geografisk sted: Terndrup, Østhimmerland
Er der nogen her, der har erfaring med at handle med Carsten Normann fra Trædrejerbutikken?
Jeg er en ældre pensionist, der godt kunne tænke sig at komme i gang med at dreje lidt her på mine gamle dage. Jeg har i den anledning kigget på nettet, for at finde og købe en mindre og solid trædrejebænk: Jeg har set hos flere danske og engelske butikker på nettet. I sidste ende faldt valget på en lille elektronisk maskine MC 1218 fra Trædrejerbutikken. Den var beskrevet som en maskine med variabel hastighed og 3 remskiver. Hastigheden skulle iflg. annoncen på hjemmesiden variere fra 150 - 3800 omdr. Det kunne lige passe mig med den lave hastighed. Jeg bestilte maskinen og den blev leveret dagen efter (meget hurtig respons)
Det skulle nu vise sig, at den kun kunne variere mellem 650 - 3800 omdr. som også beskrevet i den medfølgende manual. Det har jeg bemærket overfor Carsten Normann. I første omgang hørte jeg ikke noget fra ham, men kunne konstatere at han på sin hjemmeside havde rettet beskrivelsen til 500 - 3800 omdr.
Vi har herefter udvekslet et par mails hvori han bl.a. beskriver, at det var en skrivefejl. Jeg blev derefter ringet op af Carsten Normann og fik at vide, at han faktisk ikke ønsker at handle med mig, han råbte og skældte. Jeg blev kaldt kværulant, dumt svin og andre grimme ting. Jeg blev helt paf. Meget ubehageligt!
Det er noget jeg aldrig i mit lange liv har oplevet før - jeg blev godt nok noget ked af det.
Er der andre her på forummet der kender Carsten Normann fra den side, eller er det bare mig han åbenbart ikke kan lide?
Det ville jeg da godt nok være ked af.

Erik Thomsen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fjelsø, Vesthimmerland
Der har været et par andre tråde her om Trædrejerbutikken, så du er åbenbart ikke den eneste.
Jeg må derimod sige, at jeg har altid fået en virkelig god behandling, andet kan jeg ikke sige om det.

Kai Ingemann

Der står Axminster AWVSWL 1200 på min drejebænk :-)
https://www.facebook.com/kai.i.kristiansen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: 4760 Vordingborg - Ore.
Erik Thomsen :
jeg har handlet en del med Carsten Normann fra Trædrejerbutikken uden problemer,
jeg har selv købt en drejebænk hos ham, en mc1100 .

Nu kan man ikke se i dit indlæg eller i din profil hvor i landet du kommer fra.

Hvis jeg havde fået sådan en behandling som du beskriver ville jeg lade handlen gå tilbage,
der er sikkert en fortrydelse ret .

Jeg tror at Carsten har haft en dårlig dag, det kan vi jo alle have

Hvis Carsten er et mandfolk, som jeg tror han er, vil han sikkert give dig en undskyldning
og finde ud af hvad i så gør.

hjemmeside http://u528439.mono.net/

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har heller aldrig haft noget udestående med ham - tværtimod .Jeg har sprunget en kilerem på min 1100 og dagen efter var der en ny uden beregning. Jeg har også knækket et stikstål og der kom også en ny uden beregning efter jeg havde ringet og beklaget min nød.

Medlem af klubben NOVA DVR XP

Ny bruger

Geografisk sted: Terndrup, Østhimmerland
steffen skrev:
Erik Thomsen :
jeg har handlet en del med Carsten Normann fra Trædrejerbutikken uden problemer,
jeg har selv købt en drejebænk hos ham, en mc1100 .

Nu kan man ikke se i dit indlæg eller i din profil hvor i landet du kommer fra.

Hvis jeg havde fået sådan en behandling som du beskriver ville jeg lade handlen gå tilbage,
der er sikkert en fortrydelse ret .

Jeg tror at Carsten har haft en dårlig dag, det kan vi jo alle have

Hvis Carsten er et mandfolk, som jeg tror han er, vil han sikkert give dig en undskyldning
og finde ud af hvad i så gør.

Ja det vil jeg også håbe.

Pensionisten

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
jeg har også en oplevelse af at Carsten Normann ikke altid er lige let at snakke med, og jeg kan sagtens finde andre leverandører som nok er lidt lettere at snakke med. Men, har han lovet dig nogle faste specifikationer er du jo berettiget til at lade handelen gå tilbage. det siger købeloven jo, og mon ikke har er mandfolk nok til at respekterer dette.

Søger du en lille handy drejebænk, kunne du jo kigge lidt på dette link her på forum:

viewtopic.php?f=4&t=1917

held og lykke med drejeriet, det er en skøn hobby :lol: :lol: :lol:

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Du har købeloven på din side du lader blot handlen gå tilbage.

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg går ud fra at du ikke har været nede i Carstens butik og se maskinen før du købte den.
Hvis det forholder sig sådan, så går det ind under fjernsalg. Her skriver forbrugerrådet at man har mindst 14 dages fortrydelsesret. Dette forudsætter at varen ikke har været brugt (ikke begyndt at dreje træ på den) og emballagen skal være intakt.
Hvis du har købt drejebænken fordi den ifølge det annoncerede kunne gå ned til 150 o/min. og den ikke kan gøre det i virkeligheden, er det en mangel, og købet kan hæves.
Selvom Carsten har rettet det i annoncen nu, så står det stadig på den PDF fil man kan downloade. Jeg har taget en papirkopi af den side.

Vi er nogle på forum der har en Axminster 1200. Den er opgivet til at starte med 130 o/min. Det viser sig at vores bænke ligger i området 100-150 o/min. Så en 10-20 % fravigelse fra det opgivne må man kunne leve med, men ikke når man taler om 400 %.

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]