Herved offentliggørelsen af vinderne af logokonkurrencenEfter en meget lang dommervotering, har dommerne fundet de 3 vindere i logokonkurrencen.
Inden vi kommer til det har dommerne følgende kommentare til arbejdet med udvælgelsen.
Dommer Rasmus:Jeg syntes det var en utrolig svær opgave vi havde stillet. Der var så ufatteligt mange gode forslag og input.
Vi endte med at koge det ned til ca. 5 forslag og lod dem rulle mellem os. Vinderen er taget ud fra kreativitet. Den indeholder det meste omkring trædrejning.
Nummer 2 (min vinder) er valgt på samme basis, jer er helt pjattet med den som ide. Den viser træet vi arbejder med og resultatet der kan komme ud af det.
Nummer 3 er valgt ud af mange fra samme. Den er taget fordi den er simpel, den giver et godt billede og egner sig som logo.
Hvad det endelige logo bliver vides ikke endnu, nu kommer de 3 vindere til en kreadesigntegnedimmer som så skal arbejde videre med dem…
Dommer Kaj:Et par ord om udvælgelse af logo.
Den var svær ... men jeg gik efter noget der indeholdt lidt af det hele, når vi snakker trædrejning.
Både spindelarbejde og skåldrejning og lidt med værktøj.
Jeg synes de tre vindere har ramt rigtigt fint, og der er helt sikkert noget at arbejde videre med, så vi kan få et logo der kan bruges i forbindelse med både det ene og det andet.
Det bedste ved det hele, var dog at så mange medlemmer udviste en stor kreativitet og entusiasme.
Der er indsendt mange flotte forslag, fra både nye og gamle medlemmer på forum.
Tillykke til de tre ...
Dommer Anders:Der var bare så mange gode forslag. Det var utroligt svært at sige hvad der skulle vælges fra, for alle havde gjort et godt stykke arbejde med at prøve og fange det helt rigtige budskab.
Kreativiteten har været i top og flere af deltagerne har siddet til langt ud på natten og fiflet ved pcérn eller skriblet på papiret. I har alle fortjent respekt for jeres indsats.
VMine tanker om de enkelte vinderes forslag:
1. pladsen har mange aspekter kogt ned i et og sammme udtryk og det leger med hjernens måde at opfatte billeder på. Det er jeg helt vild med. Jeg synes at sammensmeltningen af de enkelte ting som eksempel på ting vi traditionelt laver på drejebænken er præsenteret på den mest geniale måde i et billede.
2. pladsen er i sig selv genial - det ligner intet af det vi har set andre steder og det er ny tænkning.
3. pladsen er simpel, lige til, og den levere budskabet direkte. Proportionerne er i orden og den bliver nem at arbejde vidre med.
Tillykke til alle tre.
Her er vinderlogoerne.
1. pladsen går til Kathe Lewis:Vedhæftet fil:
1.jpg
2.pladsen går til Carsten Thorup Nakinge Vedhæftet fil:
2.jpg
3. pladsen går til Carsten (Bangkok - Thailand)Vedhæftet fil:
3.jpg
Jeg finder snarest ud af at få tilsendt præmierne til jer direkte.
Nu tager vi fat på næste proces. Vi skal have resultaterne til en designer, som vi skal have til at flikke nogle endelige forslag sammen - så det er et pågående arbejde som jeres altid ihærdige Petersen-brødre knokler vidre med.