Hej.
I går aftes stod jeg og syslede med lidt langsdrejning. Et ikke voldsomt stort stykke hårdt træ, der skulle ned i en lille diameter. Inden jeg nåede så langt måtte jeg have sikkerhedsbrillerne af og læsebrillerne på, så jeg kunne se detaljer. Ikke nogen smart timing, viste det sig.
Det viste sig, at der var nogle revner inderst i træet, og da jeg ramte dem, splittedes træet i splinter og småstykker om ørerne på mig og jeg fik nogen over nallerne.
Slap med lidt ridser og skrammer og et par briller, der var lige til brokkassen.
Plus en par let blævrende knæ!
Var lige klar til at gå hjem og købe et komplet bomberydderudstyr!
Vær rare IKKE at fortælle mig, at jeg er/var en idiot, dén
ER feset ind!
Men en let rystet idiot kunne godt bruge et godt råd eller to lige nu.
Slut med de primitive sikkerhedsbriller, dels dækker de kun øjnene, dels forliges de dårligt med alm. briller - og sidder i øvrigt ad hekkenfeldt til!
Forestiller mig at købe en skærm til at vippe ned foran hele ansigtet, så jeg kan have briller på indenunder. BjørnB viste mig en udgave, der så hensigtsmæssig ud (ventileret?).
Da jeg meget dårligt tåler støv, skal det hele kunne fungere med støvmaske på uden at dugge.
Er der nogen, der har gode forslag til en løsning, der
1) Robust, enkel og velfungerende?
2) Er nogenlunde til at betale
3) Kan købes i DK, så man kan prøve inden man køber?
Det sidste punkt tør jeg give køb på, hvis nogen har praktisk erfaring med noget, der bare VIRKER.
God råd modtages med tak, men send helst "din store idiot"-hilsner som PB eller mail, dem er der ingen grund til at fylde forum op med.
En noget rystet
Lars