Hej allesammen!
Så melder jeg mig under fanerne igen, efter en hektisk sommer med sygdom, masser af gæster, bestillingsarbejde og hvad har vi - så drejning blev der ikke så meget af. Men nu er jeg ved at tage tilløb...
Allerførst kan jeg meddele at vores ½ årlige træf hos fætter Andre bliver lørdag den 9. oktober, og vi håber på et gevaldigt fremmøde, der er jo flere her der kan bevidne hvilke godter der er at hente der!
Denne gang vil vi udvide aktiviteterne, og bl. a. sørge for noget mundgodt - jeg vil se om jeg kan lokke sønnen min med som grillmester (han er skabskok).
Desuden vil vil tage ud i god tid og sørge for at både rundsav og afretter er tilgængelige (såvidt muligt), og det skulle undre mig om der ikke også findes en drejebænk på matriklen der kan stilles op til diverse demonstrationer...
Stu og jeg var jo vikingehåndværkere for år tilbage, og dengang lavede vi en glimragende felt-esse - men da vi ikke har plads til at have den stående hjemme, er den bare opmagasineret. Det er jo synd, så nu har vi aftalt med Andre at vi finder et sted til et permanent smedeværksted hos ham, han er jo selv smed og synes det er særdeles relevant.
Det betyder så at vi kan tilbyde et smedeværksted på dagen, hvis nogen har lyst at banke en kniv, et drejestål eller andet...og hvis der virkelig er interesse for det, vil jeg engang se om jeg kan lokke Ejvind fra Mors til at komme og demonstrere sin fabelagtige damasksmedning.
Så der er altså også noget for knivfolket at lege med...

, men det skal lige siges at ingen af os er særlig gode smede, så I skal selv - med mindre der er basis for at få Ejvind til at komme, det kommer an på hvor stor interessen er. Evt. kan vi splejse til hans benzin? eller hyr?
Som deltagerne fra sidste gang husker, er der nogen gevaldig store stykker træ der skal deles op, og det ville nok være godt hvis der var flere savførere på pladsen, så jeg vil da opfordre flest muligt savkyndige (!) om at tage motorsave med, også til at betjene rundsav m.v.
Nå, det var en lang smøre, og der kommer mere hen ad vejen.
Ad hensyn til indkøb af mad og drikke laver jeg en tilmeldingsliste hen ad vejen, og så deler vi købmandsregningen i porten, håber det er ok? det samme med kullene til smedjen....
Jow, lige en ting til, hvis nogen kommer langvejs fra og ikke orker at køre hjem samme dag (Fyn, Sjælland?), så har vi plads til et par overnattere, det er der nok flere i omegnen der også har. Det vil jeg gerne koordinere.
Det gælder også transport til de unge medlemmer, der ikke selv kører.
Nok for nu, sæt kryds i kalenderen og begynd at glæde jer!
Mange hilsener Kathe