www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 21 aug 2026, 07:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Holdninger
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Er der nogen der kender Nikon d3000 SLR kameraet ?? jeg skal have et kamera, nu og her. og overvejer dette...

Indput modtages

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Rasmus skrev:
Er der nogen der kender Nikon d3000 SLR kameraet ?? jeg skal have et kamera, nu og her. og overvejer dette...

Indput modtages

Yeps, got one.
Hvad vil du vide?

Den samme optik some de dyrere, men meget mindre og meget handy. det kan meget mere end jeg.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Vil bare vide om det er et godt køb eller om der er noget der er bedere, er det til at hitte ud af at bruge

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Rasmus skrev:
Vil bare vide om det er et godt køb eller om der er noget der er bedere, er det til at hitte ud af at bruge

Det gode køb afhænger jo af prisen.

Det er meget nemmere at brúge end det D70 jeg havde før. Der er instrukser direkte på skærmen som du kan finde rundt i uden at have manualen i hånden.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

lyder da som om jeg er på rette vej,,

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers - Hobro
Hej Rasmus,

Jeg har et Canon Eos 400D (forlængst forældet, lissom computere), og er startet helt på bar bund med at lære noget foto - jeg synes det meste stof man har brug for at vide for at få fuld udnyttelse af sådan et kamera, er alt det der er udenfor selve kameraet, hvis du forstår hvad jeg mener - f.eks. HVAD de forskellige fagudtryk og begreber dækker, og hvordan de virker i forhold til hinanden, og det er det sammen uanset mærke. Sådan noget som opstilling, lyssætning, reflektioner og efterbehandling er jo også store kapitler, som egentlig ligger udenfor det der ligger i kameraets menu....
Det jeg vil anbefale dig er at tænke lidt over hvad du mestendels skal bruge kameraet til, og så købe en linse efter det. Det er nemlig her det kan gå hen og blive kostbart! Fotostativ og extern flash er heller ikke til at undvære....
Sådan et som mit koster i dag under 3.000, men for at kunne udnytte det til det jeg vil (foto til instruktionsbøger, af kunsthåndværk o.l), skal jeg smide i hvert fald 10.000 efter linser og flash...det er så ikke lige blevet.
Det eneste jeg er utilfreds med på mit kamera er at det ikke har live wiev screen - skulle jeg købe kamera i dag ville jeg have det med, og det skal være et der kan vippes.
Eks. - jeg har kun en standard 18 - 55 mm linse, og hvis jeg lægger nogen ting ud på et bord og skal fotografere så det ikke bliver alt for forvrænget, skal jeg have kameraet helt op under loftet - og så må jeg skyde på må og få og håbe jeg rammer motivet!
En god ide er måske at gå på bibberen og hente en stak fotoblade, der er både anmeldeleser og sammenligninger af diverse grej, plus en masse kurser i dette og hint - især hvis man abbonnerer.

Hvad du end køber, så sørg for det kan optage i RAW kvalitet - så er der nærmest ingen grænser for hvad du kan gøre ved billederne efterfølgende!

Hilsen Kathe

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geden er slugt... Jeg har købt et D3000. i vil se skud fra det snarest :9

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]