Hej alle,
Det er et rigtig fedt sted at være med her - også selvom man ikke er en af de mest aktive.
Jeg ville supergerne med til Sjælland i et hold kør-sammen-og-del-udgiften, når engang ryggen bliver god nok til så lang en dag. Og jer fra Sjælland og Fyn er selvfølgelig velkomne til vores Djurslandstræf også!
Min søn foreslog lige at man kunne indføre aflevering af et passende stykke drejetræ som bro-afgift, så skulle der snildt kunne ophobe sig interessante bunker på begge sider..
Men spøg til side - jeg kunne da forestille mig at hvis man havde nogen forholdsvis centralt placerede "lager pladser", så kunne det måske også lade sig gøre at få deciderede læs med når der kører mere eller mindre tomme træ transporter (og her tænker jeg igen på Andre, som får træ alle steder fra). Gratis, nej, men får man leveret en pæn portion er det nu ikke mange basseører pr klods.
Og så kunne man komme og hente træ på opsamlingsstederne når man har mulighed for det...bare en ide?
Det er selvfølgelig afhængig af at nogen her på linien vil donere plads - skal vi ud og leje bliver det alt for dyrt.
Og helt så sjovt som at mødes og grille pølser bliver det selvfølgelig aldrig, men det åbner muligheder også for dem som ikke kan komme de dage der er træf.
Bare en ide der måske kan brygges videre på...
I øvrigt, til efteråret når vi skal mødes hos Andre igen, vil der være flere aktiviteter. Selvfølgelig en varmestue med noget mad, men vi vil også flytte vores feltesse, og alt smedegrejet derud, så man kan også komme til at banke i et stykke jern hvis man føler for det.
Ligesom der er planer om udbygning (endnu) et indendørs værksted, hvor der skal stå nogen drejebænke af diverse observans...se så er vi henne hvor man også kan gå ind og lige vise hvordan...Men om det står klar til oktober kan jeg selvfølgelig ikke lige love, der er jo også træ og marker der skal passes.
Andre har også en rundsav og en tykkelseshøvl, ligesom vi planlægger at få fat i en almindelig båndsav, så man kan save helt ned i pindetykkelser (tænker også på knivmagerne).
Mulighederne er mange, så det skal nok blive godt, og måske også værd at køre efter for en bilfuld halvsvenskere?
Jeg glæder mig i hvert fald til flere møder ud i fremtiden..
Hilsen Kathe