www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 17 aug 2026, 21:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Tror ikke der er noget på forum der skal deles op og inddeles i rangorden.

Mit skriveri om indmeldelsesgebyr var ment som en provokation.
Min holdning til at jeg synes der skal være et minimum af oplysninger ved indmeldelse,
ændrer jeg nu ikke på. Det har hele tiden været min holdning.
Når man får et forum stillet til rådighed, kvit og frit, er det vel heller ikke at "købe katten i sækken",
at den eneste investering er at opgive navn, hvilket område man bor i, og smide et billede ind i profilen.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Grundlæggende må d'herrer Petersen jo bestemme hvad de vil med dette forum - og så agere derefter.

Om "medlemmer" ønsker at få deres billede eller adresse eller rigtige novn vist på forum må være op til dem. Der er mange grunde for anonymitet overfor alverden. Hvis man for eksempel har et usædvanligt navn, som nemt kan spores til en by, eller ikke er interesseret i at alle og enhver kan finde ens adresse, hus eller hvad ved jeg. En masse godt værktøj udstillet på nettet med adresse etc. er måske en invitation til tyveri? Man har måske en eller anden hetz situation med en forhenværende eller har andre grunde til at ikke at fortælle alverden hvem man er og hvor man bor.

Hvis formålet er at sprede glæde og viden om drejeri, så gøres det bedst uden krav om alt for mange tiing. Det er fint at Forum kræver indmeldelse med data, som de så holder fortrolige. Det sortereer en del uønskede fra.

Nok det bedste dreje og andet træ-arbejde forum er dette: http://www.woodcentral.com/forums/

Woodcentral stiller ingen krav og er meget populært og fungerer som et samfund på nettet mellel mennesker med samme interesser. Der er opstået menge venskaber over årene og de enkelte medlemmer kender mange af de andre på en personlig basis efterhånden. De som ikke er aktive eller ikke vil identificeres, bliver det ikke, og alligevel er der mange som tilføjer viden til forummet.

Efter min mening, vil krav om postnummer etc. efterhånden reducere dette forum til "fam. Petersen and Friends" og ikke have en bred interesse.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

moderator
Brugeravatar

Agerbundsen, jeg kan da se du har sat en by/område ind, hvor du bor.
Man kan også bare sætte et område ind for min skyld. Og navnet - tja, der er mange der ikke
bruger deres rigtige navn, men er registreret med et "Drejernavn". Fint med mig.
Du har ikke et billede ... jeg forlanger ikke et fint kontrafej. Som sagt kan det være et eller andet.
Det er sådan set mere et princip, om man gider gøre sig lidt ulejlighed. Jeg synes egentlig du havde et billede i din profil engang, eller husker jeg forkert.
Jeg forlanger ikke, at folk skal oplyse alt her på forum. Og du har helt ret, i at nok ikke mange gider blive overrendt af alle mulige ... og slet ikke dem med grimme hensigter.
Nej, det bliver ikke et "Petersen & Venner Forum". I mine holdninger til det med at opgive et område man bor i, er Rasmus ikke enig med mig. Det er min helt egen personlige mening.

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
Jeg er temmelig ny her på forummet og er ganske taknemlig over alle de guldkorn jeg finder her, så jeg bør vel ikke blande mig :|
Men jeg er hverken bange for at blive hetzet eller for at fortælle hele verden om mig selv 8-) Tyveri er jeg også ganske rolig omkring, idet jeg opdrætter hunde og har altid en håndfuld store hunde til at vandre omkring i mit hjem både når jeg er og ikke er hjemme.
Men jeg tror ikke jeg havde meldt mig ind, hvis jeg skulle give alt for mange oplysninger først. Hvorfor ved jeg ikke men sådan er jeg åbenbart, jeg hader at skulle udfylde alt for mange ting inden jeg kan se ”makronerne”. Det samme gør sig gældende hvis jeg er ved at fortage et køb på nettet, skal jeg udfylde alt for mange ting oprette kontoer o. lign. dropper jeg tit hjemmesiden og fortager mit køb et andet sted. :twisted:
Det skal lige siges efter jeg havde snuset lidt rundt på forummet et par dage havde jeg ingen betænkeligheder med at udfylde profil, fortælle jeg bor på Midtfyn og indsætte et billede :)

Brian V. Hansen
Det er bedre at sidde på kroen og tænke på kirken,
end at sidde i kirken og tænke på kroen…

moderator
Brugeravatar

Hej Brian.

Ja, og andre drejere kan se du bor på Midtfyn, så det er nemt at invitere dig til et "værsktedsmøde",
eller noget andet for dem der bor i nærheden.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: 4760 Vordingborg - Ore.
steffen skrev:

Hvis man udfylder sin profil med bynavn / stednavn og postnr,
det vil også være godt med et profil-billed .
skulle det ikke være så svart at finde hinanden..

Det jeg mener med ovenstående er,

Hvis man læser et indlæg som lyder intersant og har lyst til at besøge drejeren,
for at se nærmer på hans teknikker, skriver til drejeren og venter på svar,
forvæntningens glæde falder med det brag, kom du bare, jeg bor på island.

hvis man kunne se i profilen hvor drejeren bor ( lamd / landsdel )
ville man nok ikke komtakte drejeren.

profilbilled : man kan gøre som Gunnar L , Bjørn A . sæt er kende mærke ind,
det er ikke alle der har lyst til at lægge et smukt billed ind af sig selv.
man vil jo ikke overrandes af evt. smukke kvindelige / mandlige drejer. :?

hjemmeside http://u528439.mono.net/

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fjelsø, Vesthimmerland
Jeg synes selv, det er rart med bare et stednavn, det behøver jo hverken være med vejnavn eller husnummer.
Men det er da rart at vide, om der måske er nogle drejere indenfor rimelig afstand fra en selv.
Og som Kaj P. siger, bare det, at man "gider" gøre en lille smule for at vise lidt engagement (ikke ordret citeret, men mine egne ord)

Kai Ingemann

Der står Axminster AWVSWL 1200 på min drejebænk :-)
https://www.facebook.com/kai.i.kristiansen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Kaj Petersen skrev:
Hej Brian.

Ja, og andre drejere kan se du bor på Midtfyn, så det er nemt at invitere dig til et "værsktedsmøde",
eller noget andet for dem der bor i nærheden.

Hej Alle.
jeg er enig med Kaj. Det behøver ikke at være et vellignende billede, og en fuldstændig beskrivelse af hvor man bor, og under hvilken måtte nøglen ligger når man ikke er hjemme. Det er for at kunne mødes eller købe ind sammen hvis man har lyst at man fortæller hvor man kommer fra.
Jeg har f.eks mødt "kajesor" på denne måde. Vi har været på et kursus sammen og vi har udvekslet træ. Det har vi brugt "PB" til, og det har virket fint. Hans kone laver iøvrigt en ualmindelig god æblekage :D
Et "drejedæknavn" og et postnummer vil være helt fint og alligevel lidt anonymt.
Om ikke så længe( når al sneen er væk) skal jeg en tur til Brønderslev for at besøge min lillebror, og inden da skal jeg lige have skrevet lidt til en her på forum som jeg kan se bor i Brønderslev. Det kan være han gerne vil have besøg - det kan også være at han ikke vil. Men muligheden er der, fordi han har vist at han bor i Brønderslev - og han har muligheden for at sige ja eller nej til min selvinvititation, men det bliver mellem ham og mig.
Ligesåvel som dette forum er et sted hvor ideer og meninger udveksles, ser jeg også forum som et mødested hvor bekendtskaber og måske venskaber opstår.

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Kaj & Bent helt sikkert, og det er super godt..! :D
Jeg har allerede været så heldig hele 2 gange at blive inviteret til værkstedsmøder, og det er da kun sket pga. jeg har skrevet at jeg er fra Midtfyn (rent faktisk fra Promat-byen Gislev) 8-)
Men jeg tror ikke jeg havde meldt mig ind, hvis jeg først var tvunget til at udfylde alt muligt. Men jeg er nok typen der lige vil finde ud af seriøsiteten i et forum, før jeg gider oplyse ting om selv.

Brian V. Hansen

moderator
Brugeravatar

Uanset, at vi er tre brødre der sidder som Adm./redaktører af forum, føler jeg det er demokratiet
der råder her på forum. Der er ikke indført nogen form for tvang, men jeg kunne da godt finde på
at oprette en afstemning, om det skal være obligatorisk med et minimum af oplysninger ved indmeldelse ...
eller når man for eksempel opretter sit første indlæg.
Egentlig var den her tråd oprettet for noget helt andet, men har vist, at hvis vi skal lave et kort,
skal der nogle oplysninger på, og det er måske heller ikke alle der er interesserede i at være afmærket på et kort....?

Bjerg af spåner
Brugeravatar

Jeg tror det vil være helt fint hvis det bliver obligatorisk i forbindelse med man vil poste sit første indlæg.
Da jeg postede mit første indlæg, havde jeg besluttet jeg gerne ville være en del af dette forum. :)

Jeg har ikke noget imod at mit lille værksted bliver afmærket på et kort, det ville da være STORT..! :lol:

Brian V. Hansen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
B V Hansen skrev:
Jeg tror det vil være helt fint hvis det bliver obligatorisk i forbindelse med man vil poste sit første indlæg.
Da jeg postede mit første indlæg, havde jeg besluttet jeg gerne ville være en del af dette forum. :)

Jeg har ikke noget imod at mit lille værksted bliver afmærket på et kort, det ville da være STORT..! :lol:

Det var da en udmærket ide. Når man skriver første gang, deltager man i debatten - så er det vel også rimeligt at man melder kulør på et eller andet niveau. Go' ide - er det muligt rent teknisk ??

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: 4760 Vordingborg - Ore.
woodturnerbenner :

jeg tror det er muligt,
jeg er med i et andet forum, rokken.dk
der kan man læse tekst som gæst, ikke se billeder og skrive,
det kan man først når man er registreret.

hjemmeside http://u528439.mono.net/

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Det er vel bare at bestemme sig for hvad man vil opnå og hvilken "pris" man vil betale i form af tabte brugere.
Hvis man VIL have postnummer og billede af alle, så kræver man det.

Så kan man spørge én der har forstand på de ting om hvad der sker, hvis man gør det ene eller det andet.

Og teknisk kan det meste lade sig gøre - man skal bare vælge det rigtige software.
(Vær lige opmærksom på at ved skift fra et system til et andet kan det være lidt kringlet at få konverteret indholdet i databasen)

Jeg skal nok blande mig udenom.
Så vigtigt er det sgu heller ikke.
:twisted:

lille spån
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense N
Jeg har tilmeldt mig et Danmarks kort for folk med kunstneriske tilbøjeligheder men interessen har tilsyneladende ikke været særlig stor.
http://www.seerups.dk/kunstnere_dk/kunst_i_danmark2.htm
Hvor meget arbejde der ligger i at administrerer sådan en side ved jeg ikke men noget er der jo altid.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg
Det var lige netop sådan et kort jeg efterlyste Harris

Medlem af klubben NOVA DVR XP

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
jeg er af den mening at netop den måde dette forum fungerer på - nærmest er ideel, idet det er op til den enkelte at deltage, dele viden,erfaringer, eller måske bare følge med i hvad der rør sig blandt ca. 300 trædrejere og andt træ-godtfolk.

At så mange har valgt at tilmelde sig er jo bare fint, men det er ligesågodt at lade være hvis det passer en best. der er jo ingen som bliver "ridder af det gyldne drejejern" - afhængigt af det antal som vælger at kigge ind.

hvis der begynder at komme tendenser til at forum skal deles op i Upstairs/downstairs, melder jeg mig ud så hurtigt at ingen når at se røgen.

jeg deler gerne ud af min viden og erfaringer fra 35 år i træindustrien, lakindustrien, limindustrien, savværksindustrien, møbelindustrien - sådan lidt samlet over det meste af verden, men det jeg evt. kan deltage med SKAl være for enhver som gider læse det, og det SKAL være enhver frit at komme med råd/korrektioner/andre erfaringer som vi alle på forum (med eller uden postnummer) kan bruge.

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Det kan jeg tilslutte mig.
For meget formynderi og regelrytteri, så gider jeg heller ikke mere.
Så spændende er det heller ikke for en ex-drejer.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: grundfør. hinnerup
kan kun give bjørn a og stig rat for mange reler gider jeg hæler ikke det skal være en hvær fridt for hvor mejet man oplyser.
hilsen allan

Bjerg af spåner

Geografisk sted: København N
BjoernA skrev:
steen viggo skrev:
Jeg syntes at der er utroligt at man med "300 medlemmer" :roll:
ikke kan finde bare 12 stk er vil på hatte kursus :shock:
man har vel lov at undres ;)

Det er nok ikke så mange som bevæger sig rundt i 4226/promat 300/Vicmac 300 og hvad de store bænke ellers hedder, og ikke mindst de bænke som har en størrelse som kan håndtere en klods på den størrelse som en solid Stetsonhat kræver.

det der med at dreje en "Alpehue" med sving, er der nok ikke så mange som finder interessant, vel, så måske er der ca. 20-30 som har drejebænke som er store nok, af de 20-30 er der måske 10-15 som syntes at træhatte er morsomme, og derfra til at melde sig er der jo stadig nok et stykke vej.

Bare gætteri ;) ;)

Nu er det ikke nogle forudsætnin at man har en stor bænk :? for at lære noget nyt :roll:
jeg var selv på hattekursus før jeg selv købte min første bænk, som lige har 1 års fødselsdag :)
jeg syntes at en ny verden åbnede sig :roll: det var helt nyt at arbejde i frisk skovet træ,
efter at have kasseret alt træ der ikke var tørt nok i over 20 år :shock:
JEG bliver aldrig for gammel til at lære noget nyt 8-)

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg
Enig, ingen forskelsbehandling, ingen regelrytteri, ingen formynderi.
Fortsæt som det kører nu.
Hvis de krav, der skrives om havde været der, da jeg meldte mig ind, var jeg aldrig blevet medlem.
Det tog mig f eks næsten et år at finde ud af at sætte et billede ind.
Jeg kan godt finde ud af at dreje (lidt) men computer - meget lidt.
Bjarne
Alligevel vil jeg da gerne opfordre medlemmer til at skrive hvor de bor. Sådan lidt efter lidt, når man har fundet ud af hvordan forummet virker og om det er noget der duer.

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Taulov-Fredericia
Jo flere oplysninger desto bedre- MEN FRIVILLIGT! Så kan man deltage efter evne og interesse. Et godt råd er stadigvæk brugbart, selvom det eksempelvis kommer fra Sjælland ;)
Ps. Det ærger mig at jeg ikke kan få bekræftiget mine fordomme om at sjællændere alle bor på Nørrebro, slås med politiet og ikke ved hvad en hammer er :D Det kan selvfølgelig være grunden til, at nogle ikke vil oplyse hvor de bor :D :D :D
Mvh Morten -Jylland!

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Hej Morten -Jylland,

Jeg kan bekræfte dine fordomme. De sjællændere der bor på Nørrebro og slås med politiet kender ikke til en hammer, og bruger derfor brosten - og kommer fra Jylland oprindeligt.

Det skulle ikke være nødvendigt med smiley's her, vel?

Foriøvrigt forstår jeg slet ikke den der med forskellige indstillinger i landsdelene, men det har måske noget med bropenge at gøre? Lillebæltsbroen er gratis, men den store koster penge, Uhadadada.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

moderator
Brugeravatar

Fin debat om det med billede og oplysninger om område man bor i.

Der er nok lige mange for og imod når alt kommer til alt.

Vil bare sige at det jeg har skrevet er mine personlige holdninger, og ikke et udtryk for Rasmus og Anders holdninger.
Pyt, det går nok selvom vi ikke har alle oplysninger. Det bliver bare lidt bøvlet med et kort.
Jeg tror jeg lader den ligge indtil videre. Det er ikke en religion for mig.

Og godt nytår til alle medlemmer ... både dem med oplysninger, og dem uden.

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Fra Administrator

Hurtigt pip ikke til tråden men om administratorer. I vil se alle indlæg skrevet af os i vores rolle som administrator Skrevet med indledning Fra administrator og afsluttet med Administrator. Så er der ikke nogen tvivl om det fremover.

Mvh Rasmus - Administrator

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

moderator
Brugeravatar

Pip ... herfra.
Så skal vi have to profiler. En privat og en som Adm.
Jeg har selv haft den samme tanke.
Der er vel ikke nogen grund til at nogen farer i flæsket på forum, fordi en Adm. har en personlig mening???

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: grundfør. hinnerup
en adminstrator skal have lov at sige sin mening lige så godt som os andre vi har jo ale hver hores mening heldig vis for det
hilsen allan

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønde, Djursland
Vi skriver kun "Fra administrator" når det er i den rolle eller er relevant selvfølgelig ;)

Og ja selvfølgelig skal vi jo have vores mening - det er jo et frit samfund - sådan nogenlunde hi hi :mrgreen: :mrgreen:

Anders Bremer - http://www.andersbremer.dk
Medlem af klubben NOVA DVR XP
Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

Ny bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Hareskovby
Kære Trænørter
-- i er sandelig ikke alene, det kan være i har hørt/set—men så er den her igen
http://www.lorry.dk/artikel/145935 :o :o

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: djursland/ syddjurs
Om man skriver Frederikssund eller et post nr er da fuldstændig lige meget, det er vist bare for at få tiden til at gå med sådan en dialog.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]