Hej woodworking forum. Jeg er helt ny herinde, men har sat gang i et spændende projekt som jeg godt kunne bruge noget velkvalificeret hjælp til

Jeg har længe gerne ville lave et sofabord af en træstub, men har over en 2 års tid ikke kunne finde en der var stor nok, indtil jeg fandt stubbe fra en kinesiske vandgran. Efter en del besvær har jeg nu fået det transporteret hjem og det står udenfor og tørrer (se billeder). Jeg vil gerne have at det sprækker mindst muligt og har overvejet forskellige løsninger mht. At "forsegle" enderne og at pakke det ind i plastic for så langsomt at "åbne" op for at lade det miste fugt langsomt, men har intet gjort endnu. Jeg er indstillet på at der kan gå lang tid inden at det er gennemtørt til behandling (tænker at afbarke og vokse træet). Jeg har dog også overvejet at udhule den nedenfra, både for at kunne lette bordet, så det er håndterbart, men også for at forkorte tørretiden, men jeg ved ikke hvordan det kan gøres og om det er muligt uden at flække hele stubben. Jeg tror dog at hvis jeg sætter mig godt ind i det! kan det blive helt fantastisk. (det skal måske lige nævnes at jeg samtidig er lidt hæmmet da jeg 5 dage over termin og har en nyfødt lige om lidt, så hvis der går lidt imellem mine svar er det forklaringen

)
Råd, hjælp og vejledning er meget velkommen!