www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 09 aug 2026, 05:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Ny bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Hej alle trædrejnings-entusiaster og andet godt folk!

Nu har jeg endelig taget mig sammen, til at blive medlem af forummet og samtidig oprette mit første indlæg.

Uden alt for meget omsvøb, så er jeg på udkig efter en drejebænk. Jeg har aldrig drejet før og ej heller kender jeg nogen med en bænk, så jeg er for så vidt helt grøn i faget. Der er dog en indre "makkerøv" gemt i mig, og med en forkærlighed for træ og snitning, har jeg alligevel en, skulle jeg mene, smule forståelse for håndværket. Efter flere måneders opsparing af SU'en har jeg nu skrabet lidt penge til side, som er mærket til en maskine.

Jeg har kigget på den blå avis samt de gule sider - og det eneste jeg har fundet ud af er, at det er en jungle! Forskellige modeller, mærker, størrelser, udstyr, slidtage etc. Ja... det føles jo næsten lige så svært som at skulle købe en bil. Jeg vil derfor høre om i kan hjælpe mig, måske har i selv været på førnævnte sider og lige ved, hvad for en der er god - eller måske har i bare nogle gode råd, jeg kan tage med på vejen. Alt modtages med kyshånd!

Jeg har et budget på max 3000 (til drejebænken) Mine behov er at skal kunne dreje på langs(lysestager/baseball bat) men samtidig skal jeg også kunne dreje skåle/lampeskærme.

Spørg og kommenter gerne! Håber ikke lignende tråd har været oprettet alt for mange gange, så i er ved at være træt af at høre på os grønskollinger. :mrgreen:

Drejede hilsner
Andreas Aslan fra Århus N

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup
Det er nok ikke umuligt at finde en brugt bänk til 3K, men du skal vel også have lidt värktöj at arbejde med og så er det altså lidt småt med 3K.

Du skal nok kigge efter noget ala http://www.axminster.co.uk/axminster-ho ... the-501245 eller en Jet's version http://www.axminster.co.uk/jet-jwl-1015 ... the-508263 kan du så väre så heldig at finde en med variabelt gear er det bare en lille ekstra luksus.

Ligenu er der penge at spare ved at köbe i england http://www.ashleyilestoolstore.co.uk/woodturning-tools Her finder du ganske gode jern til en fornuftig pris og portoen er nästen ingenting.

Så må du se, hvad du kan finde for 3K

Jeg ved godt Finn har en bänk tilsalg for omkring dit budget, men fragten alene får det til at spränge. Det havde ellers väret et rigtigt godt bud!

Bare et godt råd, hold dig fra at köbe en bänk som denne http://www.dba.dk/traedrejebaenk-ferm-d ... 026858572/ håber ikke jeg träder nogen over täerne!!! selvfölgelig kan den snurre rundt, men forvent ikke så meget andet af den.

Stratus FU180 svinger mit træ rundt

aktiv bruger af narko gasser!

lille spån

Geografisk sted: Ullerslev, Lolland
Andreas Aslan skrev:
Hej alle trædrejnings-entusiaster og andet godt folk!

Nu har jeg endelig taget mig sammen, til at blive medlem af forummet og samtidig oprette mit første indlæg.

Uden alt for meget omsvøb, så er jeg på udkig efter en drejebænk. Jeg har aldrig drejet før og ej heller kender jeg nogen med en bænk, så jeg er for så vidt helt grøn i faget. Der er dog en indre "makkerøv" gemt i mig, og med en forkærlighed for træ og snitning, har jeg alligevel en, skulle jeg mene, smule forståelse for håndværket. Efter flere måneders opsparing af SU'en har jeg nu skrabet lidt penge til side, som er mærket til en maskine.

Jeg har kigget på den blå avis samt de gule sider - og det eneste jeg har fundet ud af er, at det er en jungle! Forskellige modeller, mærker, størrelser, udstyr, slidtage etc. Ja... det føles jo næsten lige så svært som at skulle købe en bil. Jeg vil derfor høre om i kan hjælpe mig, måske har i selv været på førnævnte sider og lige ved, hvad for en der er god - eller måske har i bare nogle gode råd, jeg kan tage med på vejen. Alt modtages med kyshånd!

Jeg har et budget på max 3000 (til drejebænken) Mine behov er at skal kunne dreje på langs(lysestager/baseball bat) men samtidig skal jeg også kunne dreje skåle/lampeskærme.

Spørg og kommenter gerne! Håber ikke lignende tråd har været oprettet alt for mange gange, så i er ved at være træt af at høre på os grønskollinger. :mrgreen:

Drejede hilsner
Andreas Aslan fra Århus N

prøv at se denne
viewtopic.php?f=4&t=7328#p65565

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ballerup
Det var präcis den jeg mente, at Finn havde til salg. Men fragten er jo nok ikke helt billig fra Djävleöen til udlandet!!

Stratus FU180 svinger mit træ rundt

aktiv bruger af narko gasser!

spånbunke

Geografisk sted: Risskov
Hej Andreas
Hvis du har meget plads kan du prøve at kikke forbi mig jeg har en stor bænk til salg til fornuftig pris den er i alt 2 meter lang
vi kan også få en snak om det der skal til

Ny bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Tak for hjælpen! Umiddelbart tænker jeg finn's ellers fine maskine, bliver en anelse for tung, for mig.

Westergaard, jeg vil enormt gerne kigge forbi til en snak, hvis du vil hjælpe! Kan vi finde ud af noget evt i næste uge? Over privat bekend måske?

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: djursland/ syddjurs
Du er velkommen til at kigge ind, så kan du få en ide om hvad du vil.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]