www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 08 aug 2026, 11:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Ny bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: skødstrup (lige nord for Århus)
hej folkens.
jeg er ny her på forumet, så sætter lige en føler ind...
jeg har nogle ordentlige stykker gulregn liggende som er begyndt at fylde lidt for meget i mit lille skur. det drejer sig om stykker på ca 10- 35 cm i diameter og ca 70-80 cm i længden. derudover har jeg stor birke knude liggendepå ca 40 cm i diameter. hvis der er interesse for noget af det, kan jeg lige få taget nogle billeder af det imorgen og ligge ind.
jeg arbejder som topkapper/træfælder, og falder af og til over nogle gode/sjove emner til trædrejning og andet træarbejde.

jeg bor i skødstrup ved århus.

på forhånd tak
mads pedersen

moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sdr. Onsild - Hobro
Træmand, kunne du ikke udfylde din profil, så vi kan se hvor du bor, sådan cirka?

Jeg er sikker på der er mange der vil være klar på at købe noget af dit træ, hvis der er spændende. Guldregn i gode dimensioner er næsten altid i god kurs for trædrejere.

Ny bruger
Brugeravatar

så har jeg skrevet lidt om mig selv kaj.
der er tilsyneladende godt med interesse for træet. jeg aner desværre ikke hvad man kan tillade sig at tage for sådan noget, så jeg tager lige nogle billeder af det imorgen, også kan jeg høre hvad i mener det kunne være værd....

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
Jeg kan se på din hjemmeside, at du reklamerer med at I er certificerede.
Sjovt nok kan jeg ikke finde jer på listen over certificerede træplejere i Danmark, så hvad er det lige, I er certificerede som.

Fupmagere?

Ny bruger
Brugeravatar

stig bredsgaard skrev:
Jeg kan se på din hjemmeside, at du reklamerer med at I er certificerede.
Sjovt nok kan jeg ikke finde jer på listen over certificerede træplejere i Danmark, så hvad er det lige, I er certificerede som.

Fupmagere?

hej stig.
som du ved, så skal du have både motorsavs cerfikat, grundlægende træklatring og udvidet træklatring, for at udfører topkapning og beskærring af træer. det er vi certificerede i. jeg skriver intet sted på min side at vi er certificerede træplejere under dansk træplejerforening. derudover er vi jo uddannede skovarbejdere.

vi levere altid et faglig korrekt stykke arbejde, til en fair pris, og kunne aldrig finde på at tage røven på vores kunder, samt vi er fuldt forsikrede hvis uheldet skulle være ude. det er en seriøs forretning vi har gang i. kan du ikke forklare mig hvordan det kan være fupmageri...????sjovt nok så vender vore kunder tilbage.

med venlig hilsen mads

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Det, der for mig er fupmageri, er at I bruger udtrykket "Certificerede" som I udmærket ved dækker en eksisterende faglig certificering som Dansk træplejeforening varetager her i landet for ISA ( international society of arboriculture).
Dermed tager I røven på alle, der har arbejdet for at bestå certificeringen.

Når man kalder sig " certificeret" har det sgu ikke noget at gøre med at man har taget et 3 ugers kursus i brug af motorsav.

Ny bruger
Brugeravatar

stig bredsgaard skrev:
Det, der for mig er fupmageri, er at I bruger udtrykket "Certificerede" som I udmærket ved dækker en eksisterende faglig certificering som Dansk træplejeforening varetager her i landet for ISA ( international society of arboriculture).
Dermed tager I røven på alle, der har arbejdet for at bestå certificeringen.

Når man kalder sig " certificeret" har det sgu ikke noget at gøre med at man har taget et 3 ugers kursus i brug af motorsav.

det der er jo noget vrøvl....
1. den certificering du henviser til, blev etableret sidste år her hjemme, og er forståelig nok for at få nogle standarter inden for træpleje. og vi planlægger at få det taget selv. men det ændre ikke på hvad vi er uddannet til.
2. du kan ikke udtale dig om vores kvalifikationer inden for træpleje når du ikke aner en kæft om hvad vi kan og har af uddannelse og erfaring.
3. nogle af de "såkaldte" certificerede vi konkurrere med omkring i østjylland, burde ikke have certificeringen, da deres arbejde helt tydeligt skader mere end det gavner, og man kan slå tvivl om certificeringen hvis det burde være standarten.
4. jeg har intet at bevise over for dig omkring hvad jeg kan og ikke kan, og ingen intentioner om at måle hvis vedhæng er størst.
jeg henvendte mig inde på dette forum, fordi at jeg har en interesse for træ og trækust vedsiden af mit erhverv, og denne tråd udvikler sig på en mærkelig måde.

jeg henvender mig fremover kun på hendvendelser der vedrøre det som forumet er beregnet til, nemlig træ....

håber vi kan have en god og hyggelig tone fremover.
det andet må høre et andet sted til, end her....

hilsen mads

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Jeg mindes ikke at have udtalt mig om jeres kvalifikationer ( ikke engang om manglen på hjelmbrug) kun om det faktum, at I smykker jer med lånte fjer.
Der har jeg åbenbart jokket godt og grundigt på en ligtorn, men det er jeg ret kold overfor.
Jeg render jo heller ikke rundt og påstår at det træ, jeg sælger og deler ud af, er FSC certificeret, selvom jeg har talt venligt til hvert enkelt træ, før jeg fældede det og sørget for at plante et nyt istedet.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Fjelsø, Vesthimmerland
Certificeret eller ej samt hvordan og hvorledes, den diskussion passer da vist ikke helt her inde??

Personligt synes jeg jo, at det er rart med en her ovre på fastlandet også, som af og til har adgang til noget mere eller mindre spændende træ, som vi glade amatører kan få glæde af.
Så min personlige mening er: Velkommen til Mads.

Kai Ingemann

Der står Axminster AWVSWL 1200 på min drejebænk :-)
https://www.facebook.com/kai.i.kristiansen

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Elling/Frederikshavn
Kai Ingemann skrev:
Certificeret eller ej samt hvordan og hvorledes, den diskussion passer da vist ikke helt her inde??

Personligt synes jeg jo, at det er rart med en her ovre på fastlandet også, som af og til har adgang til noget mere eller mindre spændende træ, som vi glade amatører kan få glæde af.
Så min personlige mening er: Velkommen til Mads.

Helt enig med Kai - Diskuter et andet sted, og velkommen til Mads.

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Hedensted
Hej Mads

Det er rart at du tænker på os trædrejere/kunstnere der kan få mange timers glæde af et større eller mindre stykke træ hvor det i fyret kun gør gavn en gang.

Endvidere er det da dejligt at der er flere som Stig der kan se hvad der er op og ned på et stykke træ og gider bruge tid på at tage det fra til os der ikke kommer i skoven uden om søndagen med fruen.

Velkommen til
Peter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]