Biotoppw skrev:
1) kan man benytte okseknogler eller andre knogler der er kogt eller er bedre at bruge rå?
2) hvor kan man købe eller finde alternative materialer, og hvilke bør man prøve (har fundet en del til mit fluebinding i bla. Panduro og div sy forretning)?
3) findes der nogle gode hjemmesider (ud over denne), bøger (har den store knivbog, knivmageri) youtube videoer som jeg bør læse/se?
4) er der nogle steder hvor man kan møde ligesindede, se og evt røre andres knive, udveksle erfaringer, jeg bor i frederiksberg/københavn men har bil, så alle arrengementer har interesse?
5) er der steder hvor man kan se forskellige grundmodeller/skabeloner (ved godt at det er op til mig, men jeg har bla. fået fat på en Bowie klinge, som jeg godt kunne tænke at lave "rigtigt") ikke for at kopiere men mere for eks se om der bør være dobbelt enkelt parrerstang og for at få inspiration, eller findes dette ikke?
Hej Topper
Jeg vil prøve at hjælpe lidt.
Jeg ved ikke med knoglerne. Dem køber jeg altid nok mest fordi jeg er bange for bakterier osv, men der er måske nogen andre med erfaringer der.
Materialer kan købes både på nettet og div. butikker herhjemme.
www.naturgalleriet.dk og
www.læderiet.dk er en start. Ellers her under "tips og tricks" > "Danske Leverandøre" findes der et hav af sider.
Bøger er der mange af du kan låne på biblioteket "Den Store Knivbog" af Mikael Hansen kan anbefales, han var engang aktiv medlem herinde. Youtube søger du bare under "handmade knives" "Knife making" osv.
Hvis du ville møde nogen ligesindede kan det stærkt anbefales at du bliver medlem af Dansk Knivforening. Der findes flere klubber i KBH området. Jeg er i Holte Knivforening. Du er velkommen.
Rømersgade er ikke åben for tilgang desvære.
Håber det hjælper ellers send mig en PB hvis jeg kan hjælpe mere. Velkommen til woodturning
mvh
Stuart