www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 09 aug 2026, 05:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Bjerg af spåner

Geografisk sted: Ballerup
Hej!
Quebec har taget ordene ud af munden på mig, men det skal han ikke høre noget for.
Jeg mener ikke der skal ændres på forum.
Med hensyn til at ekskludere ikke aktive medlemmer, så mener jeg det er forkert, forudsat de har betalt minimum de 50 kr. til driften. Er der nogen, som ikke har betalt, så kan Rasmus, Kai og Anders evt. overveje en eksklution.
Med hensyn til billeder, så håber jeg, med tiden at kunne præstere noget som kan vises frem.
Hilsen Erling_j

håbløs træ krammer

Geografisk sted: Skellingsted, Vestsjælland
erling_j skrev:
... forudsat de har betalt minimum de 50 kr. til driften.

Vi betaler jo ikke for at være medlemmer, vi vælger evt. frivilligt at give et bidrag til hjemmeside, internetforbindelse osv.
Det synes jeg ikke, at vi skal blande sammen.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Lad nu være med at drage evt. penge ind i denne tråd. Tanken var- og er at få alle de flittige drejernisser og andet trægodtfolk til at give nogle gode indlæg/oplevelser og andet som kan fremme forums vision og brug.

Forum er jo allerede en åben og fri platform, som (i mine øjne) allerede har vist sig at kunne håndterer forskellighed og nysgerrighed, men det ændre jo ikke på det faktum at det altid er god at "ruske lidt op" i tingene. Så håber jeg bare på at endnu flere deltager aktivt, og det er jo bare skønt at opleve at træffet i Vordingborg den 9.04 nu samler så mange glade og nysgerringe trænisser fra det ganske land.

Det må vi da have noget mere af hen ad vejen.

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

Bjerg af spåner

Geografisk sted: Vordingborg
Rasmus skrev:
der bliver ikke lavet en smid ud ordning. Det er meningsløst, og koster en masse tid. Jeg påtænker at rydde ud i konti der slet ikke er aktive, dvs ikke har været logget på siden de blev oprettet.

Ellers skal folk have lov til at være lige så lidt på som de har lyst til.

Rasmus som ejer forummet har fortalt om hans beslutning her vedrørende oprydning mm. så der er ingen grund til at diskutere andet end:

Hvordan kan vi få flere aktive medlemmer?

For mig er svaret klart; gør det interessant for dem der ikke deltager allerede -så kan vi diskutere hvordan vi kan gør det.

En ting jeg tror der holder folk fra aktivt at deltage i diskussionerne er lang og belærende indlæg, hvor der tales "ned" til folk, og indlæg som hele tiden fremhæver simple sikkerhedsmæssige ting som er nærmest logik for burhøns. Når disse hyppige indlæg kommer fra folk der i forvejen er maget aktiv på forummet, så kan det virke lidt overvældende, og folk holder sig fra at skrive her, men nøjes med at læse.

Har jeg ret?

Alan

He who works with his hands is a labourer. he who works with his hands and his mind is an artisan. He who works with his hands, mind and heart is an artist!

håbløs træ krammer

[quote="Alan Christoffersen"}
En ting jeg tror der holder folk fra aktivt at deltage i diskussionerne er lang og belærende indlæg, hvor der tales "ned" til folk, og indlæg som hele tiden fremhæver simple sikkerhedsmæssige ting som er nærmest logik for burhøns. Når disse hyppige indlæg kommer fra folk der i forvejen er maget aktiv på forummet, så kan det virke lidt overvældende, og folk holder sig fra at skrive her, men nøjes med at læse.
Har jeg ret?
Alan[/quote]

Nej, det synes jeg faktisk ikke, at du har.

1. Rasmus skal rydde op.
Det skal Rasmus bestemt ikke, han skal definere nogle principper for hvordan, der skal ryddes op, og så skal forummet (altså php-scriptet eller et cron-job) gøre det, efter de retningslinjer han definerer.

2. Tale ned.
Det er en forudsætning for et godt forum, at der er uinteressante ting! Jeg har været på (fysisk) visit i dit værksted, og jeg er helt klar over, at du er i en anden trædrejer-klasse, end jeg er. Derfor vil noget af det, jeg spørger om / svarer på her på forum, være elementært for dig.
På den anden side, er der ting, jeg er bedre til end NN, som står og skal finde ud af, hvordan man gør det ene eller andet - ting som jeg kan, og som jeg gerne vil bruge tid på at forklare. Det kan være noget, som du ganske vidst også kan, men som du måske synes, er lidt for banalt til, at du vil bruge tid på at skrive et svar om. Hvis jeg svarer på det banale og du på det sofistikerede, får vi et rigtigt godt forum. Er mit svar noget sludder, kan du jo så komme med et lille "æ-høm", som både NN og jeg kan lære noget af.

3. Holde sig fra at skrive
Det eneste kritikpunkt jeg har overfor dette forum er beslutningen om, at man skal være medlem for at se billeder. Fjern det krav, slet alle medlemmer, som hverken har læst eller skrevet inden for det sidste års tid, og lad os komme videre med måske 100-150 aktive medlemmer, der læser og/eller skriver af og til. Lad alverden se, hvor aktive vi i virkeligheden er. Det tror jeg, er en bedre politik, og måske vil det en dag lykkes mig at få Rasmus overbevist om rigtigheden.

Vi skal fremme en kultur, hvor alle skriver svar på det, de kender svaret på, og hvor visse medlemmer "lukker debatten", når de skriver et svar. Læs mit spørgsmål om rengøring, og BjørnA's svar. Spørgsmål stillet, svaret givet, og der er sådan set ikke mere at komme efter. Den tråd kan mange have glæde af at læse, og det uddybende svar gør, at der ikke rigtigt er nogen grund til at forlænge den.

Vi skal også have tråde med mange medlemmers svar, som fx. den om "hvilken drejebænk skal jeg købe, når jeg gerne vil dreje nogle fastelavnskøller". Her gav flere medlemmer deres bud på et godt råd, og der var da virkelig svar, som gav forskellige synsvinkler, som spørgeren kunne tænke over.

Du bruger vendingen "belærende", og her er jeg enig med dig. Indlæg skal være i formen "jeg ved - her er min viden" og ikke "jeg ved bedre, du er dum" stilen. Men det synes jeg da også er den gennemgående tendens på dette forum. Af og til kan man som svarer tage fejl af spørgerens niveau, og derfor komme til at skrive på en måde, som kan virke nedladende eller bedrevidende, men det må spørgeren altså lære at leve med. Hellere et svar, som har for mange forklaringer med, end et, der har for få.

Der er en andet lidt sjovt problemstilling i tråden om kniplepinde.
Jeg forklarede, hvordan man kunne lave pindene ved at udnytte konussen i spindlen, og en anden bruger, hvordan den fremgangsmåde var alt for dyr, når man brugte træ til 375 kr / kg. Spørgeren stod altså tilbage med to svar: Mit, som er godt, hvis man saver en massiv bordplade op og laver den om til en masse kniplepinde, og det andet, hvis man køber ædelttræ i dyre domme, og bruger det. Jeg synes, at det er en styrke, at forummet giver plads til begge svar, hvorefter det er op til spørgeren at vælge den teknik, der passer ham bedst. Man skal naturligvis som svarer være lidt hårdhudet, for at se sin "helt rigtige løsning" erstattet af en anden "helt rigtig løsning", men det er en del af spillets regler, når man er aktiv på et forum.

4. Lange indlæg
Jeg lever af at programmere og skrive dokumentation - så for mig er skriverier noget, der løber ud af fingrene. Det gør så også, at jeg meget hurtigt kan skrive en hel masse = lange indlæg. Jeg beklager, hvis det er generende - jeg er lidt miljøskadet.
Når jeg ser på, hvad andre skriver, så synes jeg egentlig, at lange indlæg er en god ting. De sender et signal om, at den, der skriver, har brugt tid på at tænke over et spørgsmål, og på at formulere et uddybende svar ud fra spørgerens formodede forudsætninger. Hvis skribenten så oven i købet ved, hvad han skriver om, så er det helt fint for mig - jo længere jo bedre.
Det vigtige er, at man som læser holder spørgsmålet for øje. Er det et begynder-spørgsmål, så må man acceptere, at svaret er langt og detaljeret, mens et "ekspert til ekspert" spørgsmål kan udløse et svar, der ligner stenografi. Spørger du(Alan) om, hvor hurtigt en 40 cm klods af valnød skal rotere, er "77 RPM" et passende svar (som ikke ret mange vil forstå), er det en begynder, der stiller spørgsmålet, vil et langt svar være meget bedre.
På et godt forum er der plads til begge dele - og det synes jeg egentlig, at der er på dette.

Det kunne måske være en ide at lave en "Novice" eller "Begynder" gruppe, hvor alle forventede at se "dumme" spørgsmål med detaljerede svar fra erfarne brugere. Det kan Rasmus (som er lidt puritansk på det punkt) jo overveje.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

jeg vil gerne stille det samme spørgsmål som Erling SJ.: Hvad mener du er "at tale ned til folk", og hvordan vil du undgå "lange indlæg" - hvor et kort indlæg ikke kan dække en beskrivelse af hvad et givet spørgsmål omfatter.??????

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
(rettet som Joe-P foreslår, og det kan jeg da også godt se :o )

Der er absolut ikke tale om nogen form for angreb eller bare noget som kan forstås i den retning, kun, et forsøg på at - måske - fremme en forståelse for hvad et forum som dette kan bruges til.

Er mit vedkommende ligger det HELT klart, at hvis mine indspil måske kan finde anvendelse hos forummedlemmerne, er det helt fint, men alle mine indlæg er også skrevet med med tanken om ansvarlighed i baghovedet. Det ville være en katastrofe hvis jeg (f.eks) får skrevet noget som efterfølgende blev misforstået, og som derfor forårsagede at der sker en skade af en eller anden art.

Senest rettet af BjoernA 14 mar 2011, 15:20, rettet i alt 2 gange.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Nu syns jeg det er på tid du tilføje nogen smiley Bjørn :D :D :D :D , dine sidst indlæge kan misfortolkes som et angreb.
Når det er sagt syns jeg discussion er relevant, selv hopper jeg som regel over de indlæge som fylder en hel side, de (lang indlægge) kan simpelthen ikke fasthold min interesse. :roll:
Om medlemmer skal "smids ud" når de ikke er aktive, NEJ
Der er flere som ønske nærmer kontakt med dem som har samme interesse i deres neighbour lag, al la Vordingborg "klanen" og det har jeg sagt før, jeg fatter ikke forums admin. når de ikke "forlanger" at man skal udfyld hvor i landet man kommer fra når man melder sig på forum, (og jeg fatter ikke at de medlemmer ikke udfylder det selv, men de er sikkert ikke stolt af den by/lands del de bore i :twisted: ) Skal vi har en bedre samme hold os trædrejer - knive-folk mm med mange nye ansigter til de ting medlemmer laver som træ traf mm er det ofte nødvendig med en lille skubbe til de "nye" og det opnås nemmer hvis man har en ide om at vedkomme har til hus få kilometre vække.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
Et par helt åbne og ærligt mente spørgsmål til de, der mener, at der bør ryddes op i antallet af medlemmer på forum:

Med hvilket formål?

Hvis medlemstallet ikke i sig selv skader eller belaster forum, sådan rent IT-mæssigt, må der vel være et andet formål.
Hvilket?

Jeg kan forstå hvis nogen ikke synes at ikke-skrivende medlemmer ikke gør gavn, men gør de skade?

Den "generthed" nogen har over for at skrive har jeg over for at vise noget frem. Jeg synes f... ikke nogen skal
spilde tid på at glo på det KLAMP, jeg laver - hvis det i det hele taget kommer ud af bænken i ét stykke.
Det driver nok over hen ad vejen, når jeg får hår nok på n...æsen! men indtil da er jeg passiv på den front.
Det er da nok også nogen der er med skriveriet...

VH,
Lars

håbløs træ krammer

DenKedelige skrev:
Et par helt åbne og ærligt mente spørgsmål til de, der mener, at der bør ryddes op i antallet af medlemmer på forum:

Med hvilket formål?

Jeg synes, at det vil være rart at få et realistisk indtryk af, hvor mange, der potentielt læser det jeg skriver.
Citat:
Jeg kan forstå hvis nogen ikke synes at ikke-skrivende medlemmer ikke gør gavn, men gør de skade?

Ikke spor - men jeg mener heller ikke, at man skal smides ud, hvis man ikke er aktivt skrivende. Aktivt læsende er fint nok for mig.
Det jeg ser som et problem (der nu ikke holder mig vågen om natten) er, at medlemstallet pustes op med en masse navne på folk, der alene registrerede sig som brugere, fordi de lige ville se, hvad det var for nogle billeder, de ikke kunne se uden registrering.
Det er lidt det samme med antallet af svar i hver tråd - det er interessant nok - mens antallet af visninger er stort set uden værdi, fordi det ikke er udtryk for, hvor mange forskellige brugere, der følger et emne.
Hvis medlemstallet er reelt, kunne man måske også sende en mail til de, der ikke skriver noget, og spørge dem, om de har brug for hjælp, opfordre dem til at blive aktivt skrivende osv. Er det oppustet, kan det jo let genere folk unyttigt.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvalsø
De "tavse" generer mig egentlig ikke, men jeg føler bare, at hvis man vil være del af et fællesskab, bør man også bidrage til det fællesskab.

Er det ikke sådan cirka det vores samfund bygger på ? (undskyld til de af jer, som er ultraliberale).

Som minimum bør der ryddes op, så de der har registreret sig ,men ikke besøgt forum siden, slettes.

Bjerg af spåner

Geografisk sted: AARHUS
hvis det er antallet af aktive bruger kan man evt lave en tråd hvor hver aktive bruger går ind og skriver et inlæg hver så se hvor mange det bilver til.... bare et forslag :D

slid, men vid at ting tager tid

spånbunke

Geografisk sted: Frøstrup Nordjylland
Jeg er ny indenfor trædrejning.Har købt en gammel billig drejebænk,som også fra ny,har været billig.Står bare og prøver at dreje småting,og har foreløbig ingen intentioner om at dreje flotte skåle.Kan være det kommer! Jeg var så heldig,tilfældigt at finde siden Woodturning. Jeg læser meget herinde,og har fået rigtig mange gode input af i garvede fyre. Jeg er meget begejstret for sitet, og vil meget håbe,det fortsætter.Kan godt se, det er de samme,der skriver for det meste.Og kan godt forstå,i gerne vil have flere til at komme med input. Men som sagt:For en nybegynder er det uundværligt,det i skriver,der kommes vidt omkring. - Jeg har ikke noget mod de lange beskrivelser -er ofte nødvendige for os uvidende. :)

spånbunke

Geografisk sted: Frøstrup Nordjylland
Vedr. indlæg fra Mondeo. Kan se grafisk sted ikke er med. Jeg bor i Frøstrup - Nordjylland

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg
Alt kan gøres bedre. Selv det sublime kan forbedres.
Hvis man har drejet 99 skåle, som alle er flotte, skal og kan der stadig findes forbedringer til nr 100!
Sådan også med "Forum".
Forum har fået os ud af ensomheden i værkstedet.
Forum har skabt forbindelser på tværs i landet.
Forum har givet muligheder for at få fat i træ.
Forum er årsag til mange træf om drejning, træfældning og kaffedrikning.
Forum har hjulpet mange begyndere på vej både med værktøj og teknik.
Forum har været til stor inspiration for begyndere såvelsom mere øvede.
Forum har øget interessen og hævet glæden ved drejning.

Forum er godt, men selv det bedste kan gøres bedre.

Lad dem læse, der har lyst.
Lad dem skrive, der har lyst.
Lad dem vise ting frem, der har lyst.

Bare vent. Når alle de, der lige nu suger til sig, begynder at blande sig mere, så får vi "gamle" kam til vores (tynde) hår.
En ting der måske kunne være en forbedring: Krav om at alle medlemmer skal opgive "adresse". Det kunne hjælpe, hvis man lokalt vil lave et arrangement. Så kunne man nemt se, hvem der bor i området og sende personlig besked med oplysninger om hvad der er på programmet!
Hilsen fra en der gik nogle år og troede han var næsten den eneste drejer i Jylland, og så opfandt nogen det Forum, han havde efterlyst og så skete der noget.
Bjarne

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Se, det er jo et VIIIIIST indlæg, og ramt ret på "spidsen. :lol:

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn
Spændende indlæg om brug af forum. Jeg har personlig kendskab til et par stykker, som på min anbefalin meldte sig ind, for blot at konatatere, at det ikke var noget for dem. Det er nu et par år siden, og efter de meldinger, som jeg får fra dem, tror jeg ikke, at de bliver aktive på noget tidspunkt, men de gør da ingen skade.
Det er positivt, at det er alle aldersgrupper, som ytrer sig.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Jeg tror at man må erkende at 20/80% princippet virker her. I forretnigsverdenen, er det ganske visdt at Langt det meste salg kommer fra 20% af kunderne, og de resterende 80% er ikke så aktive.

Jeg ser det sammme i flere fora, som jeg er "medlem" af, og man kan skkert også genlende det fra diverse foreninger og klubber: Der er en ret lille kerne, som er meget aktive, og en hel masse, som bare er med.

Det er der ikke noget at gøre ved, men man kan dog sagtens prøve at udvide kredsen af medlemmer - diverse PR funktioner, optimere sitet for Google søgninger, forbedre indholdet osv.

For en så snæver fokus som trædrejning og i et så lille land som Danmark, så går det ret godt. På sigt er sprørgsmålet om ejeren af sitet kan blive ved - og få nok tilfredsstillelse ud af det - økonomisk og/eller psykisk.

Jeg håber det bliver ved en lang tid endnu.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Begynder der ikke at tegne sig et "billede" af, at mange deltagere efterspørger et bedre overblik (nok ikke det rigtige udtryk), over hvor alle de trædrejende folk befinder sig i riget. Som Bjarne skrev, "troede" han i lang tid at han var "alene i verden". Som Alan C skrev. har han fået kontakt til et antal drejere på Møen og på Næstved kanten, og der findes (garanteret) endnu flere rundt omkring som ikke kender forum, eller har (måske ikke ønsker det) kontakt med andre trædrejere.

Som Agerbundsen skiver, er 20/80 reglen nok også gældende her, og det leder vel hen imod, at forum, for at tilfredsstille flest mulige behov fra deltagerene, at man gør det "obligatorisk" at tilmelde sig forum/opdaterer sin profil, f.eks inden for en afmålt tid (F.eks 3 måneder), og derfor gøre det til et "stjernepunkt" at man "lokaliserer sigselv" - ikke i for af en konkret addresse, men dog By, område, overordnet postnummer, eller lignende. Man kunne så, "afmelde" de profiler som ikke har ønsket at opdatere profilen efter de f.eks 3 måneder. Dermed bliver der jo plads både til "skriverne", "debatørerne", "billedfolket" og de "læsende".

Jeg har selv forstået - på et antal amatørdrejere, som jeg har mødt på udstillinger/messer, her på forum etc, over de sidste år, at man syntes ideen med forum er rigtig god, og at man, evt. kunne udbygge "tingene" på forskellige måder, som deltagerne ønsker.

F.eks syntes jeg at træffet her i Vordingborg den 9/4 er et særdeles godt udtryk for at alle de glade "trænisser" gerne mødes omkring en god hobby.

Kom med nogle flere indlæg/oplæg/ideer - så vi sammen får anledning til at have det sjovt og udviklende omkring træ. ;)

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Fodnote om alle de mange mange brugere der ikke er aktive og ikke logger på. Det er noget der ligner 100 brugere der ikke er at betragte som aktive. Så så slemt er det nu ikke.

der er snak om flere fora grupper regler osv osv.. måske kommer der et begynder fora, kunne nemt være en god ide. Hvem vil påtage sig at være moderator, og være med til at sætte reglementet.

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Citat:
måske kommer der et begynder fora

Skal vi nu inddeles i en over- og underklasse?

'Ingen kan alt, men alle kan noget'

håbløs træ krammer
Brugeravatar

BjørnB skrev:
Citat:
måske kommer der et begynder fora

Skal vi nu inddeles i en over- og underklasse?

Det kan da vist ikke være ideen med et hobby forum som dette, vel ????. Det skulle da helst være sådan at alle føler sig velkommen, og måske endda også syntes at man kan "få noget ud af det".

Det ville da være "underligt" hvis der skulle oprettes "børnehaver" for trænisser under 100 år. ;) (De er jo kun børn i nisseopfattelsen)

Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense Fyn
Ikke for noget men jeg har deltaget andre steder hvor der er et begynder område!! hvilket er super når man er begynder, ikke at man ikke kan komme alle steder, men der er bare en masse standart spørgsmål som for dem der har været på længe er blevet sagt flere gange.

Så bjørn og bjørn i mellem det har intet med klasse deling at gøre ej heller børnehaver, men en seriøs god måde at hjælpe nybegyndere i gang på, med kvalitativ information og respons.

Træ, special værktøj, opgaver, alt inden for trædrejning. - http://www.woodturning.dk - tlf 29486637

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
På flere andre trædrejer forum er der en "NEWBIE QUESTIONS" område, altså et sted hvor nye begynder kan få svar på helt basic :?: hvor ingen :?: :roll: :lol: :D er for dum og hvor der gives en forstålig simpel forklaring/svar tilbage hver gang:ugeek:

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Det er i sagens natur at der bliver stillet det samme spørgsmål flere gange. af og til bliver det så svaret igen, eller svaret bliver en henvisning til hvor det var omtalt før. det er OK. Det fremmer ovenikøbet diskussionen og deltagelsen på forum.

Jeg tror ikke at dele emnerne op i "begynder" og "viderekomne" er hensigtsmæsigt. De viderekomne har ikke så stor interesse i begynderspørgsmålene, og kikker så ikke der. Det fører til att begyndere taler med begyndere - og det var jo ikke meningen, vel? jeg tror ikke at der er nogen af os, som ikke akcepterer de enkle spørgsmål og svarer på dem i en rimelig tone. Vi er jo alle startet fra bunden på et eller andet tidspunkt.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

håbløs træ krammer

Jeg synes umiddelbart, at ideen om en begynderliste er rigtig god, men så alligevel.
Det er muligt, at det vil være lettere at komme i gang med at spørge, hvis der var en sådan liste, hvor intet spørgsmål er for dumt, og hvor alle svar er lange og uddybende, og fagudtryk følges op af en forklaring. Men gør det sig ikke allerede gældende, hvis en bruger skriver, at han/hun er begynder? Vi har jo allerede forskellige kategorier på brugerne, "Ny bruger" er da meget sigende (de andre kræver lidt mere efterforskning at finde rundt i).
Du (Rasmus) har tidligere været tilbageholdende med at oprette flere grupper, og det syntes jeg egentlig gav god mening. Jeg har allerede lidt svært ved at vælge mellem "Rundt om bænken" og "Smalltalk" - måske fordi jeg kun småsludrer rundt om bænken. En begyndergruppe vil ikke gøre det lettere.
Er mit spørgsmål om brugen af en bestemt overfladebehandling noget der hører hjemme i "Finish", eller er det så elementært, at det skal i "Begynder". Risikerer jeg at få at vide, at jeg burde spørge i "Begynder", hvis jeg spørger i "Værktøj/maskiner" om, hvornår man vælger at bruge et U-jern, et fingernail-jern eller en mejsel?
Hele ideen med at opdele et forum i grupper giver først rigtigt mening, hvis man som bruger kan framelde et emne. Jeg interesserer mig (endnu) ikke for at lave knive, de indlæg ville jeg gerne kunne koble fra. Hvis det var en mulighed, kunne man med rimelighed opdele i en masse emne-grupper, som den enkelte så kunne vælge at følge med i eller ej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]