www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 28 mar 2024, 23:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 maj 2021, 13:07 
Offline
Ny bruger

Tilmeldt: 20 maj 2021, 13:03
Indlæg: 1
Hey! Jeg leder efter en bordsav som ikke koster det hvide ud af øjnene men som samtidig er rimelig i kvalitet? Jeg har overvejet disse da en af dem er på tilbud: https://blite.dk/9-rund-og-bordsave?

Men findes der bedre bud?

Vh
Thomas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2021, 13:51 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010, 19:17
Indlæg: 4539
Geografisk sted: Gislev
Jeg stod selv og skulle købe bordrundsav for et par år siden.
Efter at have læst det halve internet og lyttet til erfarne folk købte jeg denne her:

https://www.dorchdanola.dk/0601b30400.html

Det har jeg ikke fortrudt.

Eneste svage punkt er gerings-dimsen, der er noget skrammel, men det er den mig bekendt på alle save under Festool-prisklassen.
De fleste drejere bygger sig alligevel en skærekasse/wedgie sled hvis der skal saves i præcise vinkler.

VH, Lars

_________________
Pejsebrændeforædler


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2021, 21:24 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 26 jan 2021, 19:32
Indlæg: 139
Geografisk sted: Nykøbing F.
Lige et spørgsmål. Den eneste jeg kan se i dit link er en der er på batteri. Og er prisen uden batteri og lader. Hvorfor vil du have på batteri, det er jo en semistationær maskine, det er jo ikke noget man normalt har brug for batteri til. Batteriedrevne er jo generelt noget dyrere en 230V, eller skal den kunne transporteres rundt hvor der ikke er adgang til 230 V.

Du skal være opmærksom på kapaciteten. Som jeg ser det er klingen på 210 mm, og skærehøjde er lidt over 6 cm. Den Lars henviser til har en 250 (254 mm) klinge. Den har en skærehøjde der er noget større. Hvis Lars siger go for den blå så er den nok go. Han er min mentor :D . Jeg har en kammerat der har "lillebroren (den grønne)" til den blå bosch som Lars henviser til. Den fungerer rimelig godt har jeg hørt fra ham. Og de grønne er ofte også til en fornuftig pris. Den mener jeg også har 250/254 mm klinge så den har nok nogenlunde samme skærehøjde som den blå. De blå plejer at være kraftigere bygget og motoren er også stærkere.

Du skal tænke på om du kan sætte sug på. Der skal ikke køres meget for at der bliver total støvet.

Hvad skal du bruge den til. Du skal i al fald tænke på skærehøjde og hvor stort arealet til at lægge emnet på er.

Håber du kan bruge mine betragtninger

mvh
Henrik


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2021, 08:42 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 03 jan 2016, 00:23
Indlæg: 139
Geografisk sted: 8670 Låsby
Skal vi ikke bare gætte på at den kære "Thomas" kun er ude på at høste lidt indgående links til "blite . dk"

/Henrik


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2021, 12:50 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010, 19:17
Indlæg: 4539
Geografisk sted: Gislev
Aarrhh, dér røg jeg i med begge ben.
Plejer ellers ikke at hoppe på krogen.

Hvordan spilder man bedst en firmaejers tid?
Det med at bestille 999 pizzaer til levering på Industrivej 8 er så primitivt.

VH, Lars

_________________
Pejsebrændeforædler


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2021, 19:30 
Offline
spånbunke

Tilmeldt: 26 jan 2021, 19:32
Indlæg: 139
Geografisk sted: Nykøbing F.
Kræver det ikke der er nogle der køber de maskiner før der er noget fidus i at lave sådan et "nummer". Vi har jo foreslået noget andre maskiner f.eks. Bosch, så hvis man læser de indspark der er kommet så er der jo ingen anbefalinger på produktet.

Eller er der penge i bare at få folk til at klikke, jeg spørg af total uvidenhed.

Jeg undrede mig også over at linket viste mange andre maskiner også. Men jeg kommer ikke til at købe den maskine, jeg har rundsav

mvh
Henrik


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team