www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 28 mar 2024, 10:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 01 okt 2018, 17:12 
Offline
Bjerg af spåner

Tilmeldt: 11 dec 2013, 23:41
Indlæg: 390
Geografisk sted: Øst for Horsens
Jeg kan kun tilslutte mig TAKKEN for det seneste møde!
Det var en stor glæde, at se Peter i den røde skjorte igen :D :D :D

Måske kunne det være et tema for næste møde, at der SKAL være en foto-reporter? (vi kan jo beslutte, at fotografen ikke må tage billeder af Bjarne! Vi må jo ikke ødelægge den gode værkstedshumor 8-) )

Vi kigger alle mest på billeder, og definitivt mindre på tekst (især, den der aldrig blev blev skrevet) ........ :oops:

Vi elsker alle at kigge, lære, blive inspireret, men vi glemmer, at KOMMENTERE.......altså give kommentarer, som alle kan lære noget af, men kun de færreste kan blive fornærmede over.
Jeg ved, at det er en svær kånst......jeg bor (med glæde) sammen med en pædagog.....så jeg VED, at jeg IKKE er pædagogisk! Meeeeen, hvis vi ikke kommenterer, så lærer vi intet, og flytter os derfor heller ikke - det gælder UANSET HVOR MANGE SPÅNER VI HAR LAVET!!!!

Den MEGET rutinerede kan flyttes en lille smule (selv om det en sjældent ........ for han/hun ved jo ALT (sagde hunden) :lol: ), den mindre rutinerede er nervøs, for - det er vi ALLE - når vi bliver udsat for usikkert terræn!
Kun ved at hjælpe hinanden kan vi ALLE blive bedre ..... der er INGEN facitliste (men det er i praksis lidt nemmere end at skrive Dansk stil :lol: )

PS. David ...... vil du ikke godt stille dig ved vinduet, når du tager billeder :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2018, 23:23 
Offline
Bjerg af spåner

Tilmeldt: 23 sep 2014, 12:47
Indlæg: 327
Geografisk sted: Rødkærsbro.
Hej Kai. Tak for dine indlag og undskyld at billeder var mørkt men vindues pladser var optaget og det er ikke nogen let sag at komme rundt.

Jeg håber at ved heftet fil er plaster på såret.

Vedhæftet fil:
IMG_0641.JPG


Mvh David.


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018, 08:28 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2009, 14:32
Indlæg: 1736
Geografisk sted: Fjelsø, Vesthimmerland
Kai Boisen skrev:
Jeg kan kun tilslutte mig TAKKEN for det seneste møde!
Det var en stor glæde, at se Peter i den røde skjorte igen :D :D :D

Måske kunne det være et tema for næste møde, at der SKAL være en foto-reporter? (vi kan jo beslutte, at fotografen ikke må tage billeder af Bjarne! Vi må jo ikke ødelægge den gode værkstedshumor 8-) )



Før jeg fik læst hele linjen, dannede der sig et billede i min hjerne af, at du foreslog næste tema kunne være, at vi ALLE skulle møde op i rød skjorte :lol: :lol:
Det kunne ellers være et ømt syn :D

_________________
Med venlig hilsen

Kai Ingemann

Der står Axminster AWVSWL 1200 på min drejebænk :-)
https://www.facebook.com/kai.i.kristiansen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018, 16:13 
Offline
Bjerg af spåner

Tilmeldt: 28 jan 2009, 23:38
Indlæg: 439
Geografisk sted: Horsens
Jeg siger også tak for et dejligt mød det er altid hyggeligt af være på besøg hos Peter, kikker om til dig en ved lejlighed når jeg er på vej hjem fra "arbejde"ja det gør jeg skam lidt endnu.

_________________
Ole i Horsens


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018, 20:44 
Offline
Bjerg af spåner

Tilmeldt: 11 dec 2013, 23:41
Indlæg: 390
Geografisk sted: Øst for Horsens
The Foreigner skrev:
Hej Kai. Tak for dine indlag og undskyld at billeder var mørkt men vindues pladser var optaget og det er ikke nogen let sag at komme rundt.

Jeg håber at ved heftet fil er plaster på såret.

Vedhæftet fil:
IMG_0641.JPG


Mvh David.


Uha.
Det var da et ualmindeligt grimt billede af et par "halv gamle" mænd......


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2018, 22:50 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2011, 16:19
Indlæg: 968
Geografisk sted: ebeltoft
Uha ja Kaj!!
Særlig ham i midten, hvor kender vi ham fra????????????????????????

Det var dejligt at mødes igen, skønt at se jer alle, ikke mindst dig Peter og opdage at dit humør og din humor ikke havde taget skade, bare synd at det gik ud over Kaj.
Den anden Kaj, det med den røde skjorte synes jeg lyder fint, så kan Peter rigtig gemme sig.
Det der med billeder og Black Cap, SORRY det var David der tog foto.
Så nu har jeg opfyldt opgaven vi lovede os selv ved træffet, håber mit indlæg vil medføre at andre, ikke mindst de nævnte, vil fare i blækhuset.

GO FOR IT!!!!!!

_________________
gammel nybegynder
Nu mere gammel end nybegynder

Ole Juhl Nielsen
Trædrejeren fra Ebeltoft
http://www:trædrejer-ebeltoft.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2018, 22:59 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 sep 2011, 12:25
Indlæg: 1186
Geografisk sted: Skjern
Det kunne være spændende at høre, om I fandt den gyldne sandhed om fod eller ikke fod på en skål.
Og også,om I eventuelt snakkede en smule om, hvordan vi gør forum bedre/mere interessant.
Nils Frederiksen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2018, 08:36 
Offline
håbløs træ krammer
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2011, 16:19
Indlæg: 968
Geografisk sted: ebeltoft
Hej Niels!
Vi må nok sige at vi ikke fandt den gyldne sandhed, der var nok lige mange for og imod, men vi resonerede da at skålens form faktisk bestemte om der skulle være fod eller ikke fod, vi diskuterede også hvornår det kunne kaldes en fod eller en afslutning, sjovt nok var der ingen med der kunne kaldes en opsats, for hvornår er det en fod og hvornår en opsats?

Ergo må vi erkende, vi fandt ikke den gyldne sandhed, men fik en dejlig diskussion.

Med hensyn til forum, blev vi enige om at gå hjem og skrive mindst en gang hver inden vi mødes i Hedensted igen, så vi kan få forum speedet lidt op igen, snakkede om hvordan vi fik de nye med på skriv, blev enige om at der stadig skulle gives en god og saglig kritik med løsningsforslag, så vi hjælper hinanden videre uden bare at komme til at lyde som nogle gamle sure nisser og så vi ikke kommer til at ligne det vi ikke snakker om (fjæs....) hvor man bare savler i likes!

Det var så min udlægning, håber I andre der var tilstede kan tilslutte jer?

_________________
gammel nybegynder
Nu mere gammel end nybegynder

Ole Juhl Nielsen
Trædrejeren fra Ebeltoft
http://www:trædrejer-ebeltoft.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2018, 14:05 
Offline
Bjerg af spåner

Tilmeldt: 23 sep 2014, 12:47
Indlæg: 327
Geografisk sted: Rødkærsbro.
Hej Niels. Der blev også nævnt om ikke der er mulighed for at ændre den mode man indlæse billeder på.
Eksempelvis direct fra vores telefoner. Som man kan på andre socialt medie.
Nogen finder det besværligt som det er og med nu tids iPhone og iPads / Tablets er alt ting meget nemære.

Mvh. David.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team