www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 10 aug 2026, 14:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
lille spån

Geografisk sted: Køge, Sjælland, 4600
Hej, først og fremmest vil jeg gerne takke alle de venlige behjælpsomme sjæle på forummet for deres hjælp :) det er bare super fedt! Efter en længere periodes baksen med en gammel drejebænk har jeg besluttet mig for at anskaffe en anden! Derfor søger jeg en begynder drejebænk med spændpatron der måske ikke var alt for dyr :)

spånbunke

Geografisk sted: Knebel, Mols
Hvad er dit budget sådan ca?
Jeg er selv i gang med at spare sammen til denne http://www.axminster.co.uk/axminster-tr ... the-501214 som jeg har hørt meget godt om.

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Nu er der mindst tre drejere i markedet for den størrelse drejebænk pt. Hvis I nu kunne blive enige om en model, kan det sikkert lade sig gøre at forhandle både rabat og fragt omkostninger - hvadenten det er fra en leverandør her i landet eller udenbys.

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

lille spån

Jeg har selv kigget på den her model fra axminster

http://www.axminster.co.uk/axminster-ah ... l-ax964079

lille spån

Agerbundsen skrev:
Nu er der mindst tre drejere i markedet for den størrelse drejebænk pt. Hvis I nu kunne blive enige om en model, kan det sikkert lade sig gøre at forhandle både rabat og fragt omkostninger - hvadenten det er fra en leverandør her i landet eller udenbys.

Hvordan tænker du?

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Gislev
"Hej forhandler.
Vi er 3, der gerne vil købe en drejebænk model xxx.
Har du en god pris inklusive en samlet fragt?"

;)

VH, Lars

lille spån

Hej jeg har nu kontaktet Axminster.co.uk og spurgt dem om et eventuelt nedslag i prisen ved køb af flere bænke. Det vil de gerne overveje men de vil gerne vide hvor mange der vil købe en bænk og hvilke modeller man er interesseret i.

Jonas

spånbunke

Geografisk sted: Knebel, Mols
Jeg er en smule tilbageholdende med samkøb. Det skyldes at jeg antager udfordringer ift. samlet levering og efterfølgende distribution, tid der går med at arrangere og kommunikere med de andre deltagere, tidspunkt for hvornår jeg selv har sparet nok sammen til at jeg kan få det med jeg gerne vil og det faktum at der næsten uundgåeligt vil være en som har ret mange penge ude at svømme på et eller andet tidspunkt. Ikke at det er ikke er rart at spare lidt, men for mig skal besparelsen være ret betydelig (15-20%) for at jeg mener det er besværet værd.

lille spån

Christian TH skrev:
Jeg er en smule tilbageholdende med samkøb. Det skyldes at jeg antager udfordringer ift. samlet levering og efterfølgende distribution, tid der går med at arrangere og kommunikere med de andre deltagere, tidspunkt for hvornår jeg selv har sparet nok sammen til at jeg kan få det med jeg gerne vil og det faktum at der næsten uundgåeligt vil være en som har ret mange penge ude at svømme på et eller andet tidspunkt. Ikke at det er ikke er rart at spare lidt, men for mig skal besparelsen være ret betydelig (15-20%) for at jeg mener det er besværet værd.

Nej det forstår jeg også godt, tanken har sidenhen også faldet mig ind. Umiddelbart tror jeg heller ikke at Axminster ville give et nedslag uden at der var 3-4 der var interesserede :) Måske at jeg bare går videre alene :)

Jonas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]