www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 17 aug 2026, 18:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
spånbunke

Geografisk sted: København
Kære forum medlemmer,

Til træffet på Rømersgade mødte jeg nogle stykker som ønskede at dreje men manglede et hobby-værksteds plads. Jeg er en af disse og har længe tænkt på om der fandtes et fælles sted i kbh-området for amatør/hobby drejere, hvor man kunne mødes og have ens eget værksted-plads.

Derfor åbner jeg diskussionen op og vil høre om der er nogen der kender til sådanne steder i kbh. og / eller om nogen er interesserede i at gå sammen og evt. at finde et sted i kbh-området hvor der kan etableres sådan et sted?

mvh.
Carim

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Ørslev, Vordingborg
Det er et rigtigt godt initiativ. Hvad med at checke de lokale Husflidsforeninger, de fleste af dem har, så vidt jeg ved, gode relationer til trædrejning generelt, og nogle er rigtig dygtige - og vil garanteret byde jer alle velkommen. ;)

Modus operandi: Træ- og alt det hyggelige omkring træ
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003985820262

lille spån

Geografisk sted: amager 2300 S
Måske kunne man høre om Kofoed Skole ville støtte sådan et initiativ , da jeg ved at de har nogle fine værksteder , der findes vist også
et træværksted på Christiania ,som måske kunne være interessant . Chris

spånbunke

Hej Bjørn og Chris,

Mange tak for indspark til emnet, mine tanker gik mere hen i mod en løsning ala den kunsterene bruger, hvor flere lejer sig ind et sted og har hver deres værksteds plads.

Da der ikke er strømmet de helt store indlæg ind antager jeg at interessen ikke stor nok til at sådan et initiativ kan lade sig gøre.

mvh.
Carim

håbløs træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Hej Carim,

Problemet med værksted i den "indre" by i København, hvor man bor i lejlighed er nok lidt svært. Min bror havde billedskæring som hobby, og indrettede værksted i sit kælderrum/pulterkammer. Det er nok lidt mere besværligt med en drejebænk, men tanken kan måske udvides lidt? Der må være en del ubenyttede rum i beboelsesejendomme, som kan anvendes - forhenværende vaskekældere eller loftsrum.

Hvis man fedter lidt for sin vicevært er der måske nogle muligheder?

Jesper

Det er utroligt hvor meget man kan opnå med et venligt smil og et par Euro i hånden.

spånbunke

Hej Jesper,

Ja, der skal maget vilje-kraft til og hobby'en skal være ret seriøs hvis man gidder at ligge et månedligt beløb i en lokation som man skal bevæge sig ud til der ligger længere væk end kælderen eller skuret.

Lokationen må for min skyld godt ligge i rødovre eller nordvest, til min orientering er disse steder lidt billegere end indreby.

mvh.
Carim

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]