www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 26 jul 2026, 08:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin - Træ krammer
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønde, Djursland
Jeg er blevet inspireret til et lille skrift til jer alle, da der på det seneste har været et par tråde der har været lidt afsporet.

Som vi netop har lært i den virkelige verden er whistleblowerordningen en god idé. (Dong Energy)

Whistleblower ordningen gør at de mennesker, der kan gøre noget ved et problem, har mulighed for at tage fat.

Muligheden er også her på forummet, det er 100% anonymt - man skal bare kontakte en af administratorne. Fordelen er at man ikke behøves at gøre noget selv. Dette er vigtigt. Man behøves altså ikke at gøre noget selv, andet end at gøre en administrator opmærksom på at der kan være et problem. Så tager vi fat om problemerne.
Husk at det ikke er sikkert at vi kan nå at læse alle tråde samme dag, så send en mail eller pb hvis der et potentielt problem. Det er 100% anonymt.
Det er en stor fordel at få standset en ond spiral mellem flere personer i en diskussion tidligt. Det har jo formentlig aldrig været hensigten, at komme ud på en glidebane.

Vi er jo kun mennesker og en tråd kan nemt blive afsporet. Derfor er der moderators, man kan vel også sige vi er en slags fodbolddommere. Vi kan stoppe kampen og uddele røde og gule kort.

Da forummet ubetinget er et sted hvor der er plads til alle, er det selvsagt også et sted hvor der er stor forskellighed i personligheder. Det skaber kreativitet og dynamik og stor dybde i indlæggene, men selvfølgelig også engang i mellem gnidninger og det anspore nogen gange til "knibske" bemærkninger eller "slag under bæltestedet". Det accepteres aldrig. Husk derfor at bruge os moderators/administratore hvis i spotter et problem eller kan se at en tråd er ved at udvikle sig til en ond spiral.

Jeg ér den venlige administrator - jeg deler sjældent en advarsel ud, sådan vil jeg helst have at det forsætter.

Et værktøj til jer alle:
Noget som jeg ofte bruger i min hverdag i min kommunikation over for mine samarbejdspartnere er, at jeg ALDRIG ALDRIG ALDRIG må hidse mig op og ALDRIG ALDRIG ALDRIG må synke til andres niveau, hvis det er for lavt. Jeg lover at hvis man har det i baghoved når man skriver - så hjælper det til en god og konstruktiv dialog.

Til alle eksisterende "gamle" brugere og nye brugere i plenum.
- det er ikke skade til at læse "Informationer og retningslinjer LÆS MIG!!". Det sikkert længe siden de "gamle" læste den sidst og den er stadig gældende, den ligger øverst i alle emner.
viewtopic.php?f=7&t=77

Læs også venligst "Pli og god opførsel på forum" den ligger under emnet "Rundt om bænken"
viewtopic.php?f=7&t=1177

Anders Bremer - http://www.andersbremer.dk
Medlem af klubben NOVA DVR XP
Den søde, rare og venlige administrator :D ........We're all one tool away from greatness.......He Who Dies With the most Tools Wins :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]